Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۴۲۲ هزار هکتاز از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رفته است. ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: امسال 422 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی اعم از گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا و چغندر قند و حبوبات و علوفه دیم رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سطح زیر کشت علوفه دیم امسال بیش از دو هزار و 500 هکتار است که امیدواریم با همکاری‌های تنگاتنگی که در سال های آتی با موسسه تحقیقات بین‌المللی موسو م به ایکاردا در استان به اجرا در خواهد آمد سطح زیر کشت  گیاهان علوفه‌ای و حتی دانه‌های روغنی را در اراضی دیم افزایش دهیم که این کار با هدف  خارج کردن اراضی دیم استان از زراعت تک محصولی گندم و یا جو انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: نظام بهره‌برداری از اراضی دیم استان می‌بایست مورد بازنگری کارشناسی قرار بگیرد و این اراضی از زراعت تک محصولی خارج شود و نباید زراعت در اراضی دیم به گونه‌ای باشد که اگر سالی بارندگی کافی اتفاق نیافتد کل زارعت دیم و زحمات یکساله بهره‌برداران از بین برود.

نیکشاد گفت: رعایت انضباط و التزام اداری یکی از ضروریات ترقی و پیشرفت در اهداف سازمانی محسوب می‌شود و مجموعه‌ای در خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و حل مسائل و مشکلات آنان موفق است که کارکنانش ضوابط و مقررات اداری را رعایت کنند و این نظم باعث خیر و برکت و سرافرازی سازمان می‌شود.

وی تصریح کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان روظیفه راهبری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها توسعه منابع انسانی در حوزه‌های آمار و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی، آموزش، توسعه و ارتقای کیفی کارکنان و ارزیابی عملکرد آنان را بر عهده دارد و به همین دلیل یکی از اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین معاونت‌ها در عرصه خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبر اکبری، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت سازمان در خدمت به بهره‌برداران و تولیدکنندگان افزود: تقویت تعاونی اعتبار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع  سازمان می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات مالی پرسنل این سازمان را رفع کند و این معاونت می‌بایست تمامی سعی و اهتمام خود را در راستای افزایش رفاه و آسایش نیروها به کار بگیرد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی