Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی خراسانی مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران در بازدید خبرنگاران استان قم از پست‌های جدید برق در استان قم گفت: در زمینه انتقال و تأمین برق در استان‌های قم، تهران البرز و تهران بزرگ بیش از 8.5 میلیون مشترک داریم که توسط شرکت‌های توزیع برق استان‌ها تأمین برق می‌شوند.

وی بیان داشت: همچنین در این منطقه، 33 مشترک بزرگ ازجمله گروه خودروسازان نیز داریم که به‌صورت مجزا برق‌رسانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسانی ابراز داشت: در موضوع برق یک بخش تولید و یک بخش انتقال و یک بخش فوق توزیع داریم که پست‌ها و خطوط 64 هزار ولت را شامل می‌شوند. بخش توزیع 20 کیلوولت است که شبکه مدیریت تأمین برق است که در استان‌ها توزیع آن صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران با اشاره به وضعیت استان قم گفت: در استان قم 540 هزار مشترک برق وجود دارد که در استان قم با تمام مشکلات ازجمله گرمی هوا و مشکلات دیگر، تلاش خواهیم کرد تا تابستان 97 را با سربلندی پشت سر بگذاریم.

خراسانی بابیان اینکه متأسفانه سال گذشته مصرف برق در استان قم 13 درصد رشد پیدا کرد گفت: این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورد و با توجه به اینکه امسال به دلیل کمی آب، نمی‌توانیم از نیروگاه‌های برق‌آبی نیز استفاده کنیم، نیاز است تا مردم نهایت همکاری را در راستای مدیریت مصرف برق داشته باشند.

وی به اجرای پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای تهران اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران 80 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 500 میلیارد تومان را در سطح استان‌های قم، تهران و البرز تعریف کرده که تعدادی از این پروژه‌ها برای استان قم است.

خراسانی گفت: ترانس سوم پست جمکران که با آمدنش 50 درصد ظرفیتش افزایش می‌یابد، پست جدید دائم یزدانشهر، پست جدید قلعه کامکار و پست شکوهیه ازجمله پروژه‌هایی است که برای استان قم تعریف‌شده است.

مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران بابیان اینکه این پروژه‌ها قبل از فصل گرما راه‌اندازی می‌شوند گفت: با اجرایی شدن این پروژه و مدیریت مردم در مصرف، انشالله تابستان بدون مشکلی یا کم مشکلی را پشت سر خواهیم گذاشت.

خراسانی به مصرف بالای انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور مایکی از پرمصرف‌ترین کشورها در زمینه مصرف انرژی است و سه برابر دنیا مصرف انرژی داریم که این مشکلاتی را به وجود آورده است و با فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات، مصرف برق در ساعات اوج است که در استان قم بین ساعت 13 تا 15 این مشکل به وجود می‌آید که اگر مردم قم همکاری کرده و لوازم برقی پرمصرف مثل اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و.... را در این ساعات روشن نکنند، برق کمتری مصرف خواهد شد.

*540 هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد

مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار برنا در قم گفت: در استان قم 540 مشترک برق‌داریم که خدمات‌رسانی به آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی گفت: وضعیت برق به دو بخش انتقال و فوق توزیع و از سوی دیگر توزیع تقسیم می‌شود که در توزیع ظرفیت‌های ما در قم بیش از 1700 مگاولت آمپر ظرفیت ترانس‌ها است و در فوق توزیع و انتقال نیز 1100 مگاولت آمپر ظرفیت داریم که نیاز به افزایش است که فعالیت‌های خوبی برای افزایش آن انجام‌شده است.

آهنین‌پنجه ابراز داشت: یکی از مشکلات ما بافت‌های فرسوده است که با توجه به اینکه 1700 هکتار بافت فرسوده در استان قم داریم، با سفر وزیر نیرو به قم، در فاز اول مقرر شد تا 20 میلیارد تومان به‌منظور رفع این مشکل اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم به مشکل کم‌آبی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکل کم‌آبی پیش‌بینی‌شده که 5 هزار مگاوات در تولید برق با مشکل مواجه هستیم که انتظار می‌رود مردم همانند همیشه کمک کرده تا بتوانیم تابستان گرم را پشت سر بگذاریم.

شایان‌ذکر است با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی برق منطقه‌ای تهران، قرار است تمامی پروژه‌ها تا قبل از فصل تابستان به‌صورت کامل راه‌اندازی شوند.

در پایان باید این نکته را اشاره کرد که هر چه و به هر میزان شاهد افزایش پست‌های جدید برق در سطح کشور باشیم، تا خود مردم در مصرف مدیریت نکنند، مشکل برطرف نشده و شاهد خاموشی‌های برق در تابستان گرم خواهیم بود، اما اگر مردم با مدیریت خود حتی در مصرف کولرهای گازی و تنظیم درجه متعادل آن، دقت نظر داشته باشند، می‌توانیم تابستانی بدون خاموشی برق را سپری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق خودروسازان قم مشکلات مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی این شرکت در بخش سرمایه‌ای با هدف افزایش پایداری شبکه توزیع برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامبیز ناظریان همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت‌رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است و از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره‌برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، به‌رغم بعضی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم.

ناظریان تصریح کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش‌رو نیز شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

منبع: فارس

کد خبر 748835

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم