Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی ثمری گفت: امام موسی کاظم(ع)نخستین امامی هستند که بعد از حادثه تلخ کربلا بسیار مورد بی مهری مردم و حاکمیت آن زمان، یعنی حکومت تمام ظالمانه و منافقانه عباسی قرار گرفتند.

حجت الاسلام علی ثمری در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با تسلیت به مناسبت ایام شهادت هفتمین امام شیعیان امام موسی کاظم(ع)، گفت: دوران امات آن امام همام 35 سال به طول انجامید و لحظه لحظه زندگیشان پر از نکات ارزشمند برای زندگانی هر انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع)نخستین امامی هستند که بعد از حادثه تلخ کربلا بسیار مورد بی مهری مردم و حاکمیت آن زمان، یعنی حکومت تمام ظالمانه و منافقانه عباسی قرار گرفتند به گونه ای که با تبیعدهایی از این شهر به آن شهر و شکنجه های بسیار در زندان های مخوف طاغوت آن زمان روبرو شدند.     کارشناس ارشد مذاهب افزود: هارون عباسی، امام موسی کاظم(ع) را از مدینه به بصره تبعید کردند و پس از آن به بغداد و آن حضرت تا آخرین روزهای عمر شریفشان را در بند و زنجیر بودند.     حجت الاسلام  ثمری تصریح کرد: استواری ایشان در برابر تمامی شکنجه ها آن هم در سیاه چاله هایی با شب های تاریک و ترسناک بر کسی پوشیده نیست، اما آن حضرت مردانه برای دفاع از اسلام حقیقی ایستادگی کردند.     وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) کلام نورانی و اثرگذاری داشت، عنوان کرد: با توجه به سیره زندگانی آن حضرت، هارون عباسی از این مسئله به وحشت افتاده بود که مبدا مردم مجذوب و شیفته اخلاق، رفتار و کردار ایشان شوند، از این رو برای ایجاد فاصله بین امام و مردم آن حضرت را زندانی کرد.     کارشناس ارشد مذاهب ادامه داد: با تمامی آن سخت گیری ها پیام امام، که پیام رأفت و مهربانی بود به مردم منتقل می شد، هرچند که دشمنان اسلام از این موضوع وحشت داشتند تا جایی که تاب تحمل بزرگی و نفوذپذیری ایشان حتی در زندان را نداشتند و در آخر آن امام همام را به شهادت رساندند.     حجت الاسلام ثمری با اشاره به حدیثی از امام هفتم شیعیان درباره مهمترین سرمایه هر انسان، گفت: آن حضرت از دنیا به مانند یک بازار یاد می کنند که مهمترین سرمایه آن عمر و جان افراد است و تنها کسی سود می برد که این سرمایه عظیم را تنها برای رضای خدا و آبادانی آخرت هزینه کند.    انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند