Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس خواستار راه‌اندازی مرکز پرتودهی گاما و پژوهشکده انگور در دانشگاه ملایر شد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه بعداز ظهر امروز در مراسم تودیع معارفه سرپرست دانشگاه ملایر با حضور مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ملایر اظهار داشت: ضروری‌است از هم‌اکنون آموزش‌محوری و پژوهش‌محوری در مراکز آموزش عالی ارتقاء یافته و استعداد و توان دانشجو در راستای افرایش سطح علمی دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مرکز آموزش، پژوهش و تحقیق بوده ‌و درمحیط علمی باید مراجعات علمی باشد، گفت: دانشگاه باید پیراسته از آن چیزی باشد‌ که نیاز ندارد و قداست علم را نباید با زمختی سیاست خراب کرد.

نماینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر از لحاظ علمی، اجتماعی و پژوهشی یک دانشگاه مرجع و مستقل در منطقه است، تصریح‌کرد: راه‌اندازی مرکز پرتودهی گاما و پژوهشکده انگور در حوزه اقتصادی شهرستان بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه انتطار ما این است که اولویت اول دکتر ملکی سرپرست جدید دانشگاه، بحث انگور و پژوهش‌های افزایش کمیت و‌کیفیت این‌ محصول استراتژیک در دانشگاه باشد، عنوان کرد: لازم است همه ظرفیت‌ها، توانمندی و تنوع‌ها را بسیج کنیم تا رشد و رتبه علمی دانشگاه ملایر در سطح کشور، استان و‌ منطقه به بالاترین حد نصاب خود برسد.

آزادی‌خواه با تاکید بر آمادگی نمایندگان شهرستان در راستای حمایت‌های همه جانبه از دانشگاه ملایر اظهار داشت: انتظار ما این است که دکتر ملکی توجه به بحث انگور و مرکز پرتوگاما را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهد چراکه استفاده از ظرفیت و توانمدی این مرکز در زمینه ارتقای کمیت، کیفیت و پویایی اقتصاد ملایر بسیار اثرگذار است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تاکید بر اینکه ما انتظار داریم در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و ‌پرورش یک تحول ایجاد و فقط کار علمی انجام شود، گفت: رشد و رتبه علمی ما در مراکز علمی و آموزش عالی باید به آن چشم اندازی که انتظار داریم برسد و در غیر این صورت از دنیا عقب خواهیم ماند.

وی بیان کرد: با توجه به رشد جمعیتی که هم‌اکنون در کشور داریم در10 الی15 سال آینده کشور ما یک کشور پیر و فرتوت خواهد شد و خیلی از صندلی‌های دانشگاه‌های ما خالی می‌شود، تصریح کرد: ضروری‌است امروز از تمام توان و استعداد دانشجویان در راستای خدمت به جامعه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که دولت را دولت اعتدال نامیده است، بیان کرد: منظور از این جمله یعنی مدل مدیریتی کشور اعتدالی باشد که خوشبختانه دکتر غلامی این مدل مدیریتی را به خوبی در وزارت علوم اجرا می‌کند ‌و وزارت به یک قرار رسیده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات 13 ماهه منوچهر بابایی سرپرست سابق دانشگاه ملایر خواستار توجه ویژه دکتر محمد ملکی سرپرست جدید دانشگاه در زمینه ارتقای رتبه علمی دانشگاه در سطح منطقه و توجه به بحث انگور شهرستان ملایر شد.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال دانشجویان برادر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت هفت تیم ملایر، همدان، سنندج، کرمانشاه، اراک، بیجار و خرم آباد از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایربرگزار و در نهایت تیم‌های خرم‌آباد و کرمانشاه به دیدار رده‌بندی و تیم‌های ملایر و اراک به دیدار نهایی راه یافتند.

در این مسابقات تیم کرمانشاه به مقام سوم دست یافت، تیم ملایر دوم شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مقام قهرمانی را کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند