Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، گل به یادمانی حمید استیلی در جام جهانی 1998 به آمریکا هنوز در خاطره مردم باقی مانده است، گلی که به گل قرن شهرت دارد و یکی از به یادماندنی ترین خاطرات ایرانیان و فوتبال دوستان محسوب می شود. حمید استیلی، اصالتا اهل روستای استیلی در شهرستان سراب است و امسال برای نخستین بار، به روستای استیلی سفر خواهد کرد تا از نزدیک با روستای پدرش اش بیشتر آشنا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال ۹۶ سالی ویژه برای اهالی روستای استیلی مقیم تهران بود، چرا که در شب عاشورا برای نخستین بار با حمید استیلی دیدار نمودند و حمید استیلی در این دیدار، قول داد که به روستای استیلی سفر کند و حتی حاضر است که از ورزشکاران و فوتبال دوستان این روستا حمایت کند.


مستعدان و علاقمندان زیادی در روستای استیلی وجود دارد که به دلیل نداشتن حامی و پشتوانه مالی،هدر می رود و از طرفی دیگر، اسطوره فوتبال کشورمان یعنی حمید استیلی بهترین پتانسیل برای اهالی این روستاست تا بتوانند استعدادهای بالقوه خود را به مرحله شکوفایی برسانند.


آرزو دارم که یک فوتبالیست حرفه ای شوم
عشق و علاقه رضا مهدی نسب از همشهریان حمید استیلی به فوتبال بی حد و اندازه است و وی دوست دارد که روزی در تیم های بزرگی همچون تراکتور سازی تبریز در لیگ برتر بازی کند اما نیاز به حمایت اسطوره هایی همچون حمید استیلی دارد.


وی از اهالی روستای استیلی در شهرستان سراب است و در حال حاضر به عنوان دانشجو در رشته فنی حرفه ای و مهندسی ساختمان مشغول خواندن درس در دانشگاه شهرستان مراغه است.


رضا علاقه زیادی به بازی فوتبال دارد، به طوری که از دوران کودکی، در روستای استیلی مشغول بازی فوتبال بوده و به دلیل علاقه زیاد به این رشته ورزشی، چند مدتی در رده نونهالان باشگاه تراکتور سازی و سپس در رده نوجوانان این باشگاه، مشغول تمرین برای فراگرفتن فوتبال به صورت حرفه ای بوده است.


وی در گفتگو با خبرنگار ما، از علاقه اش به فوتبال می گوید: از دوران کودکی علاقه خاصی به فوتبال داشتم و به همین دلیل، تصمیم گرفتم که فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال کنم و به مدت سه سال در رده های نونهالان و نوجوانان باشگاه تراکتور سازی بازی کردم و انگیزه زیادی داشتم که روزی فرا برسد که در رده جوانان این باشگاه، مشغول به بازی شوم اما با قبولی در دانشگاه مراغه، مجبور شدم که برای مدتی فوتبال را ترک کنم و برای ادامه تحصیلم به این دانشگاه آمده ام.


وی ادامه می دهد: تحصیل در دانشگاه باعث شده است که فوتبال را به طور موقت رها کنم اما علاقه ام همچنان در فوتبال است، هر چند درس هم برایم الویت دارد اما هرگز نمی توانم رویای فوتبالیست شدن را از سرم خارج کنم و هر چند در دانشگاه مراغه هم فوتبال بازی میکنم اما دوست داشتم که این ورزش را به صورت حرفه ای ادامه دهم.


مهدی نسب تاکید می کند: دانشگاه مراغه در آذربایجان شرقی است و ترم اول را سپری میکنم و جزو تیم فوتبال دانشجویان دانشکده فنی کشاورزی مراغه هم هستم و هرگز فوتبال را رها نمیکنم و بیشتر در پست هافبک سمت راست و مهاجم، فوتبال بازی میکنم.


وی می افزاید: آرزویم این است که یک روز در تیم تراکتور سازی تبریز، فوتبال بازی کنم و پایم به بازی های لیگ برتر باز شود و این گونه برای روستای استیلی افتخار آفرینی کنم و بازی در تیم های ماشین سازی و گسترش تبریز هم برایم مهم است و بیشترین هدفم این است که به آرزوی کودکی ام که فوتبالیست شدن است، برسم.

از حمید استیلی می خواهم که از مستعدان ورزشی روستای استیلی حمایت کند
این فوتبال دوست روستای استیلی معتقد است که استعدادهای ورزشی زیادی در روستای استیلی وجود دارد که افرادی همچون حمید استیلی می توانند با حمایت خودشان از این استعدادها، موجب پرورش فوتبال دوستان حرفه ای در آینده شوند.


رضا مهدی نسب در ادامه گفتگوی خود می گوید: چند وقت پیش بود که شنیدم، حمید استیلی با دعوت کانال خاطره ها به حسینیه استیلی های مقیم نسیم شهر رفته است و در آنجا گفته که از فوتبال دوستان و مستعدان ورزشی روستای استیلی حمایت می کند و واقعا شنیدن این خبر برایم خیلی نشاط آور بود و برای همین هم خودم را به تهران رساندم و به همراه یکی از بستگانمان، تلاش کردیم که با حمید استیلی دیدار داشته باشیم.


وی ادامه می دهد: تلاش کردیم که حمید استیلی را از نزدیک ببینیم اما در آن روزها، حمید استیلی به دلیل دیدار با زلزله زدگان کرمانشاه، به این استان سفر کرده بود و این دیدار مهیا نشد و اکنون شنیده ام که حمید استیلی به زودی به روستای استیلی سفر خواهد کرد تا زادگاه پدری اش را از نزدیک ببیند و همان جا به دیدارش می روم تا از من تست فوتبال بگیرد.


این فوتبال دوست اهل روستای استیلی تاکید می کند: درخواست من از حمید استیلی این است که از فوتبال دوستان و مستعدان ورزشی روستای استیلی حمایت کند و واقعا افسوس می خورم به داشتن مستعدان ورزشی که درروستای استیلی وجود دارد که به دلیل عدم حمایت دیگران، هدر می رود و مطمئن هستم که روستای استیلی، پتانسیل زیادی دارد تا اسطوره های فوتبال همچون حمید استیلی در خود پرورش دهد و باعث افتخار آفرینی این روستا شود.


مهدی نسب در پایان می گوید: خانواده ام دوست دارند که من به آرزویم برسم و خودم هم معتقدم اگر درسم را بخوانم، مهندس عمران خواهم شد و اگر حمایت ورزشی شدم، فوتبال را به طور حرفه ای دنبال خواهم کرد و امیدوارم در این مسیر ورزشی، حمید استیلی ما را حمایت کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک

کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل قوانین برگزارکنندگان این دوره بازی‌ها نسبت به دوره گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت که متاثر از کاهش تعداد ورزشکاران است.

به گزارش مشرق، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بودیم و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • یک هشتم جام حذفی| اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم؛ نیمکت نشینی زننده سوپرگل به بیرانوند
  • زننده گل ۴۰متری به بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • صدرشیمی، مهریزی شد