Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات یزد با بیان اینکه سال گذشته عملکرد گمرک در همه زمینه ها با رشد مثبت همراه بوده است، گفت: صادرات استان در سال گذشته از نظر وزن 15 و از نظر ارزش 13 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، مدیرکل گمرکات یزد باظهار داشت: سال گذشته 2 میلیون و 108 هزار و 530 تن کالا به ارزش 527 میلیون و 961 هزار و 690 دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن 15 و از نظر ارزش 13 درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین سلمانی عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد ذکر کرد.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد،هیدروکربن، اکسید مولیبدن،سنگ مصنوعی،موکت و شیشه ساختمانی نام برد.

سلمانی ادامه داد: سال گذشته تعداد اظهارنامه های صادراتی گمرکات یزد با 26 درصد رشد به 39 هزار و 853 فقره رسید.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 36 هزار و 403 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 821 هزار دلار از طریق گمرکات یزد به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن از نظر وزن 8 و از نظر ارزش 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

سلمانی مبدا کالاهای وارداتی به استان را به ترتیب کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، جمهوری کره، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، هند، قبرس و امارات ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات یزد در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام حمایت از کالای ایرانی اظهارداشت: گمرکات استان در چارچوب برنامه های گمرک جمعوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته است.

سلمانی تصریح کرد: بر این اساس مهلت ضمانتنامه برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای تولید، شرکت های دنش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توانبخشی حداکثر 15 بهمن 97 در نظر گرفته شده است.

وی پذیرش کالاهای ورود موقت واحدهای تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات را از دیگر تسهیلات گمرک در سال حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد.

انتهای پیام/ق

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور مؤثر در بازارهای جدید توانست ضمن تأمین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کند که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم.

طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند.

طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه به شمار می‌رود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.

طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و … است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد.

وی گفت: همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

کد خبر 6097074

دیگر خبرها

  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان