Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@23:43:30 GMT

نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۷۳۸۴

نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با اعلام یکسان‌سازی نرخ ارز عملا عمده خرید و فروش ارز و به ویژه دلار از بازار ارز به بانک‌ها منتقل می‌شود و آنها به عنوان عامل خرید و فروش در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند. این در حالی است که نرخ مرجع اعلام شده برای دلار حدود ۴۲۰۰ تومان است و متقاضیان اصلی دلار از جمله دانشجویان، مسافران، واردکنندگان و متقاضیان ارزهای درمانی و سایر بخش‌هایی که تا پیش از این جزو گروه‌های اصلی قرار داشتند، می‌توانند ارز مورد نیاز خود را بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی از بانک‌های عامل تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز(چهارشنبه) یکی از بانک‌ها اولین اعلام نرخ را در قالب ارز تک نرخی انجام داد. بر این اساس قیمت مرجع دلار ۴۲۰۰ تومان یعنی همان نرخ یکسان‌سازی این ارز است که این بانک آن را با ۴۱۷۹ تومان از فروشنده خریداری می‌کند و برای فروش با اضافه کردن کارمزد، نرخ ۴۲۲۱ تومان قیمت تعیین کرده است. به عبارتی بانک‌ها در این میان از فروش هر دلار حدود ۴۲ تومان سود می‌کنند.

در سایر نرخ‌گذاری‌ها برای یورو قیمت مرجع ۵۱۷۳ تومان است که این ارز حدود ۵۱۴۷ تومان خریداری شده و ۵۱۹۹ تومان یعنی با سود ۵۲ تومانی به متقاضی فروخته می‌شود. همچنین قیمت پایه پوند ۵۹۳۵ است که ۵۹۰۵ تومان خریدار و با اختلاف ۶۰ تومانی تا ۵۹۶۵ تومان فروش می‌رود.

لیست نرخ مرجع و خرید و فروش ارز در بانک‌ها

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند