Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@21:52:46 GMT

وزیر خزانه‌داری پیشین انگلیس خواهان حمله به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۸۱۳۱

ساعت 24- وزیر خزانه‌داری پیشین انگلیس از نخست‌وزیر این کشور خواسته است بدون آن که به دنبال کسب مجوز از مجلس عوام باشد، سوریه را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جورج اوزبورن، وزیر خزانه‌داری پیشین انگلیس به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور گفته است که حمله به سوریه را مدنظر قرار دهد و در این زمینه به دنبال جلب رضایت مجلس عوام نباشد زیرا این اقدام ممکن است با مخالفت قانونگذاران مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست وزیر خزانه‌داری پیشین انگلیس در سرمقاله‌ای که از وی در نشریه استاندارد منتشر شد، مطرح شده است.

اوزبورن در این مطلب نوشته است: خانم می نیازی به رأی‌گیری در پارلمان ندارد. هیچ قانونی وجود ندارد که دولت را مجبور به جلب رضایت مجلس عوام برای ورود به حملات هوایی کند.

وی ادامه داد: نخست‌وزیر انگلیس با استفاده از اختیاراتی که به عنوان فرمانده کل دارد، می‌تواند به تنهایی دستور استقرار نیروهای نظامی را صادر کند.

وزیر خزانه‌داری پیشین انگلیس تصریح کرد: غیاب انگلیس در ائتلاف نظامی محتمل علیه اسد باعث تضعیف بریتانیا می‌شود.

وی در ادامه نوشت: در صورتی که ما اقدام نکنیم، انگلیس و ارزش‌هایش هر چه بیشتر تضعیف خواهد شد.

اوزبورن خواهان حمله هر چه سریعتر انگلیس به نیروهای نظامی دولت سوریه شده و تأکید کرده است که پارلمان انگلیس نباید در این زمینه ورودی داشته باشد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث‌چاینامورنینگ، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوهای رسمی درباره ورود ژاپن به پیمان «آکوس»، «شین وون سیک،» وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول درباره پیوستن به بخشی از این پیمان امنیتی مذاکرات را آغاز کرده است.

پیمان آکوس یک پیمان دفاعی دو مرحله‌ای است که در سال ۲۰۲۱ بین آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عقب راندن از نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت.

در حالی که اولین مرحله برای ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای استرالیا به سه هسته اصلی محدود می‌شود، سه کشور عضو احتمال پیوستن سایر کشورها به مرحله دوم یا «ستون ۲» را افزایش داده‌اند که هدف آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی از جمله محاسبات کوانتومی و موشک‌های مافوق صوت است.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشست مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی در ملبورن گفت کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.

وی دراین‌باره گفت: در جلسه امروز ما همچنین در مورد امکان مشارکت با مرحله آکوس بحث کردیم. ما از فعالیت های مرحله دوم آکوس حمایت می کنیم و از اینکه اعضا کره جنوبی را به عنوان شریک در نظر می گیرند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6093972

دیگر خبرها

  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن