Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جعفری نژاد معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: در سال ۹۶ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید و پایش از منابع صنعتی و خدماتی استان انجام و نزدیک به ۸۰۰ مورد اخطار رفع آلودگی ابلاغ شد که از این تعداد ۳۰ واحد منجر به صدور حکم تعطیلی و ۴ مورد منجر به صدور حکم پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری نژاد تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره (۱) ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ضمن ابلاغ اخطار رفع آلودگی به واحد‌های آلاینده، نام واحد‌هایی که اقدامات موثری در طی مهلت زمان اعطاء شده انجام ندادند، در فهرست صنایع آلاینده استان نیز درج شد، این در حالی است که پارسال تعداد ۹۵ واحد صنعتی به عنوان واحد آلاینده در فهرست مذکور لحاظ شدند.

وی همچنین افزود: در صورت اجرای اقدامات مثبت زیست محیطی و کنترل آلاینده‌ها واحد‌های صنعتی خدماتی به عنوان صنعت سبز معرفی و مرود تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۹ واحد صنعتی و خدماتی استان موفق به دریافت لوح صنعت سبز سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

جعفری نژاد گفت: واحد‌های مذکور برای کاهش آلودگی ناشی از پساب‌های تولیدی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی شده و در اکثر آن‌ها سامانه پایش مستمر (سیستم آنلاین) بر روی خروجی نصب و در حال بهره برداری است.
وی تصریح کرد: این واحد‌ها دارای فضای سبز مناسب بوده و گزارش‌های خوداظهاری واحد در بازه زمانی هر ۳ ماه یکبار توسط آزمایشگاه معتمد انجام و نتایج به اداره کل ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پسماند‌های تولیدی در واحد‌های منتخب صنعت سبز مطابق با قانون مدیریت پسماند جمع آوری و مدیریت می‌شود.

گفتنی است، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در راستای وظایف سازمانی همه واحد‌های صنعتی و خدماتی استان را به صورت دوره‌ای بر اساس مدت زمان فعالیت واحد‌ها پایش کرده و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زیست محیطی و مطابقت نداشتن خروجی‌های واحد با حدود مجاز و استاندارد‌های سازمان، وفق مقررات اخطاریه و اقدامات قانونی لازم را اعمال می‌کند.

انتهای پیام/ن

میزان اخطار رفع آلودگی، صدور حکم تعطیلی و پلمب صنایع آلاینده در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: سال گذشته ۶۰ جواز تاسیس در تربت حیدریه و ۳۶ جواز در شهرستان‌ های زاوه و مه ولات برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادر شد که نشان‌ دهنده علاقه‌ مندی سرمایه‌ گذاران به فعالیت در این شهرستان ها است.   محمدرضا ملکی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها به ۱۵۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد و پیش‌ بینی می‌ شود برای هزار و ۶۰۸ نفر اشتغال ایجاد کند.   وی ادامه داد: اگر این واحدها به مرحله بهره‌ برداری برسند رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه به همراه خواهند داشت و طی سال گذشته ۹ پروانه بهره‌ برداری نیز صادر شد که با سرمایه‌ گذاری ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.   ملکی به طرح‌ های توسعه‌ ای اشاره کرد و افزود: هشت واحد طی سال گذشته دارای طرح توسعه بوده‌ اند که برای آن‌ ها مجوز بهره‌ برداری صادر شده است.   وی ادامه داد: این طرح‌ ها با سرمایه‌ گذاری ۸۰ میلیارد ریالی برای افزون‌ بر ۵۳۷ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده‌ است که این نشان‌ دهنده افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به سال‌ های قبل است.   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون ۱۱۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در منطقه وجود دارد که از این تعداد، ۹۱ واحد فعال، هشت واحد نیمه فعال، چهار واحد نیمه تعطیل بوده و پروانه فعالیت چهار واحد نیز باطل شده است.   ملکی افزود: واحدهای صنعتی در شهرک‌ های صنعتی و خارج از شهرک‌ ها مستقر هستند که ۲۳ واحد صنعتی فعال در شهرک‌ های صنعتی شماره یک و ۲ و ناحیه صنعتی رضوی قرار داشته است و ۶۹ واحد در خارج از شهرک‌ ها مشغول به فعالیت هستند.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد