Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:05:45 GMT

22 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۸۳۸۱

22 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده بازسازی شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: 22 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان تاکنون به صورت کامل تعمیر و مرمت شده اند.

یه گزارش ایرنا، مهرداد سالاری عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید اعتبارات بسیار مناسب و بی سابقه ای را به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده که مدیریت ارشد استان نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پروژه های در دست اجرا در مناطق زلزله زده باید دارای تابلو مشخصات طرح باشند تا نقش و خدمات دولت برای مردم‌ مشخص باشد و جایگاه پیمانکار هم روشن شود.
سالاری تاکید کرد: مجموعه های مسکونی باید در جاهایی جانمایی شوند که امکانات زیربنایی از قبل فراهم باشند در غیر این صورت با توجه به تجربه مسکن مهر، در ادامه هزینه های سنگینی برای تامین آب و برق و دیگر امکانات زیرساختی بر دولت تحمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: سرعت در روند ساخت و سازها باید همراه با کیفیت باشد و راه و شهرسازی باید نظارت دقیقی را در این زمینه داشته باشد تا پروژه های اجرا شده مشکلی نداشته باشند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: یک روز زندگی در کانکس و چادر هم دشوار است و باید تلاش کنیم هرچه زودتر مردم به خانه های خود برگردند.
وی در رابطه با بهداشت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: جهاد کشاورزی سم ‌پاشی علیه جوندگان و حشرات را در این مناطق انجام می دهد.
معاون‌ عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری ها سم پاشی ها علیه جوندگان و حشرات را به خوبی انجام داده اند، افزود: خانه های بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه سم ‌پاشی مناطق روستایی اقدامی انجام نداده اند.
به گفته سالاری، سم ‌پاشی مناطق زلزله زده باید هر 45 روز یک‌ بار توسط دستگاه های مربوطه در مناطق زلزله زده انجام ‌شود.
وی با بیان اینکه روان آب های مناطق زلزله زده نیز ساماندهی می‌شود، گفت: در حال تعیین راهکارهای مناسب برای ساماندهی روان آب ها و فاضلاب ها هستیم.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید هرچه زودتر برای ساماندهی مسکن مهرهای آسیب دیده چاره اندیشی کرد، گفت: در زمینه مسکن ‌مهر به دلیل کندی روند ساماندهی مردم به شدت گلایه دارند و باید هرچه زودتر برای ساماندهی آنان اقدام ‌کرد.
سالاری ادامه داد: اقدام‌های انجام شده در زمینه مسکن ‌مهر به هیچ ‌عنوان مناسب نیست و باید هرچه زودتر اقدام های اساسی را در این زمینه انجام شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله96 استان كرمانشاه بازسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • استخرهای شنا در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی اساسی هستند
  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان