Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:52:38 GMT

اعتبارات قرآنی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۸۸۲۸

اعتبارات قرآنی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند

زنجان-رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه قرآنی در کشور ناچیز است، گفت: اعتبارات قرآنی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند.

 به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره‌شیخلو شامگاه چهارشنبه در جمع اساتید قرآنی در محل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همه آحاد جامعه در زمینه توسعه و اشعه فرهنگی قرآنی در کشور مسئول هستند و باید در این زمینه عزم ملی ایجاد شود، افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز به یک عزم ملی دارد و برای اهداف مورد نظر  در حوزه قرآنی باید همه آحاد جامعه خود را مسئول بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دارالقرآن  با اذعان به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه قرآنی در کشور ناچیز است، گفت: اعتبارات قرآنی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند.

قره شیخلو افزود: بودجه و اعتباراتی که در حال حاضر برای قرآن اختصاص یافته است درشان قرآن و نیاز کشور نیست و مسئولان باید در زمینه تخصیص اعتبارات به حوزه قرآنی نگاه ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه حمایت دستگاه‌ها از قرآن در حد شعار است، گفت: مسئولان و مردم باید از فعالیت‌های قرانی حمایت کنند و  در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

قره شیخلو با تاکید بر اینکه خیرین می‌توانند در زمینه توسعه فرهنگ قرانی نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشند،  افزود: باید از ظرفیت خیرین در حوزه توسعه فعالیت‌های قرانی استفاده شود و خیرین  می‌توانند نقش مهمی در راستای ترویج وحمایت از فرهنگ قرآنی داشته باشند.

وی گفت: در کنار این حمایت‌ها خود جامعه قرآنی هم باید نسبت به بروز کردن فعالیتهای قرانی قدم بردارند تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قرانی باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به تشکیل انجمن قرآنیان در استان‌ها، گفت: انجمن قرآنیان با هدف استفاده از ظرفیت، توانمندی و تجربیات افراد حقیقی قرآنی برای توسعه فرهنگ قرانی وحل مشکلات پیش رو در استان‌ها تشکیل می‌شود.

قره شیخلو با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ موسسه قرآنی در کشور فعال هستند افزود: همچنین  ۷ هزار و ۳۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی استان زنجان را از استان‌های موفق در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان استانی از فعالیت‌های قرانی در این استان، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ موسسه قرآنی و ۱۲۰ خانه قرآنی در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به وجود یک سری خلأ ها در حوزه  آموزش قرآن در کشور، بر برنامه ریزی متناسب برای رفع آنها تاکید کرد و افزود: برای این مهم باید حمایت‌های بودجه‌ای وجود داشته باشد.

قره شیخلو  با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز به یک عزم ملی دارد گفت: رسانه ملی هم می‌تواند نقش مهمی در زمینهٔ توسعه فعالیت‌های قرانی داشته باشد.

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی قرآن مهدی قره شیخلو مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گردشگری سانحه تصادف گرگان شهرکرد نوروز 97 نوروز شیراز سال حمایت از کالای ایرانی مسافران نوروزی خرم آباد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی