Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:34:47 GMT

تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور مشکل بهداشتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۸۹۲۷

تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور مشکل بهداشتی ندارد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور در شهرستان کهگیلویه براساس تمام استانداردها و مجوزهای زیست محیطی ایجاد شده و هیچگونه مشکل بهداشتی ندارد.

شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور در بخش چاروسا با حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای حدود ۳۰۰ خانوار ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیض الله پاسره روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی افراد بدون آگاهی از شاخص ها و استانداردهای زیست محیطی پساپ خروجی از تصفیه خانه ها در برخی سایت ها اقدام به نشر اخباری در خصوص آلوده شدن آب کشاورزی پایین دست تصفیه خانه فاضلاب شوتاور کردند که موجب نگرانی مردم این مناطق شده است.
وی افزود: بر خلاف ادعاهای مطرح شده مبنی بر آلوده شدن آب کشاورزی، هدف از ایجاد این تصفیه خانه رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی است.
پاسره بیان کرد: آب چشمه این روستا به واسطه ورود فاضلاب آلوده بود و با جمع آوری و تصفیه فاضلاب ها از آلودگی آن کاسته شده و با تکمیل ۱۰۰ درصد این پروژه سلامت کامل آب تضمین می شود.
وی عنوان کرد: آب کشاورزی روستا پیش از اجرای این طرح، پارامترهایی شیمیایی و میکروبی آن در مقایسه با زمانی که فاضلاب راه اندازی شده متعادل تر شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به سبب محدودیت منابع و خشکسالی های پی در پی استفاده از پساب فاضلاب با رعایت الزامات زیست محیطی می تواند به عنوان یک منبع مطمئن مورد توجه قرار گیرد که این موضوع امری رایج در دنیا است.
وی تصریح کرد که منابع خبری قبل از بیان و انتشار این دست اخبار که با امنیت روانی ساکنان یک منطقه مرتبط است با نظر خواهی از کارشناسان و متخصصان دارای صلاحیت سبب ایجاد زمینه نگرانی جامعه نشوند.
تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور بخش چاروسا به فاضلاب 300 خانوار متصل شده است.
طرح جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور برای اولین بار در استان اجرا شده است که اتصال خانه ها به این شبکه بصورت رایگان انجام می شود.
زمان شروع عملیات اجرایی این طرح در سال 91 بود.
روستای شوتاور با جمعیتی بیش از 350 خانوار در 63 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713هزار نفر جمعیت دارد .جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین دو سرشماری عمومی نفوس ومسکن 90تا 95از 47درصد به 44درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.
از مجموع یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
یک هزار و 420 روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
کهگیلویه و بویراحمد دوره خشکسالی را طی می کند .میزان بارش نزولات آسمانی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به پارسال نزدیک به 50درصد کاهش یافته است.
9868/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب شوتاور كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس