Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری علم و فناوری، هر شب به معرفی مهمترین اخبار و رویدادهای دنیای تکنولوژی و IT که در جهان و ایران رخ می دهد می پردازد.

۱-ساخت همبازی هوشمند توسط مایکروسافت

شرکت مایکروسافت نمونه اولیه یک همبازی هوشمند ساخته است که اشیای اطرافش را اسکن کرده و آنها را در دنیای مجازی نمایش می دهد. بسیاری از شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای از جمله Amiibos و Skylanders در روندی جدید به نام «اسباب بازی ها زنده می شوند» شرکت کرده و اشیای واقعی را در دنیای مجازی نمایش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مایکروسافت نمونه اولیه یک همبازی هوشمند ساخته که پروژه «Zanzibar» نام گرفته است. «زنزیبار» اشیای اطراف و حتی وسایلی که در آن فناوری رایانشی به کار نرفته را اسکن می کند. «زنزیبار» در حقیقت یک «بستری حسی» است که با کمک حسگرها حرکات انگشت برای ردیابی اشیا را دنبال می کند. این بستر انعطاف پذیر است، می توان آن را به یک تبلت یا نمایشگر متصل و بستر مخصوص آن را باز کرد. با چسباندن یک برچسب NFC (برقراری ارتباط در حوزه نزدیک) زیر اشیا، «زنزیبار» آنها را رصد می کند. این فناوری می تواند حتی اشیایی که روی هم قرار گرفته اند را شناسایی کند.

۲- نصب تاسیسات آزمایش خودروهای خودران در بزرگراه ها برای اولین بار در جهان

برای اولین بار در دنیا تجهیزاتی برای آزمایش خودروهای خودران در بزرگراه ها در منطقه ای در میشیگان آمریکا نصب شد. این مجموعه توسط مرکزی موسوم به American Center for Mobility راه اندازی شده است. این مرکز در زمینه تحقیقات، آزمایش خودروها و ارتقای خودروهای خودران فعالیت می کند و امیدوار است بتواند در آینده نزدیک امنیت خودروهای خودران را به میزان چشمگیری ارتقا ببخشد. اداره حمل و نقل میشیگان، دانشگاه میشیگان، تعدادی از گروه های علمی و فنی و برخی صنایع مشهور از اجرای این طرح حمایت کرده اند. تلاش برای راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی از آوریل سال 2017 آغاز شد و مساحت آن بیش از 200 هکتار خواهد بود. حجم سرمایه گذاری انجام شده بر روی طرح یادشده 135 میلیون دلار برآورد می شود. مهم ترین مزیت این مرکز وسیع امکان آزمایش حرکت خودروهای خودران در حین حرکت بسیار سریع است.

۳- تأمین ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر اپل از طریق منابع تجدیدپذیر

اپل اعلام نمود که موفق شده ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کند. رسیدن به دستاورد یاد شده، بدین معنی است که تمامی دفاتر، فروشگاه‌ها و دیتا سنتر‌های اپل در سراسر جهان از انرژی خورشیدی، بادی، هیدروژنی و دیگر منابع انرژی پاک استفاده می‌کنند. اپل از چند سال پیش به دنبال تامین کل انرژی دفاتر خود از منابع پاک بود چرا که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی، توانسته بود که ۹۳ درصد از کل انرژی‌اش را از منابع تجدیدپذیر بدست آورد. پس از آن اپل سعی کرد با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال رسیدن به هدف خود باشد. بنابراین ۲۵ پروژه برای تولید انرژی پاک که شامل نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی بادی، خورشیدی و بیوگاز می‌شد، در سال ۲۰۱۵ توانست ۶۲۶ مگاوات انرژی سالم تولید کند. شرکت کوپرتینویی اعلام نموده که پروژه‌های دیگری نیز در ۱۱ کشور جهان در دست احداث داشته و قصد دارد تا آینده‌ی نزدیک ۱.۴ گیگاوات انرژی پاک تولید کند.

۴- تدوین لایحه «حفظ حریم خصوصی» در پیام‌رسان‌های بومی

وزیر ارتباطات در نشست مشترک کمیسیون ‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تدوین لایحه حفظ حریم خصوصی افراد در پیام رسان های بومی خبر داد و گفت : تکالیف قانونی برای امنیت پیام رسان های داخلی در این لایحه قید شده است تا از داده ها و اطلاعات مردم حفاظت کند.این لایحه با قید دو فوریت به زودی در مجلس ارائه خواهد شد.

۵- همکاری استرالیا با اریکسون برای توسعه اینترنت ۵G

شرکت شبکه ملی پهنای باند استرالیا (NBN) قصد دارد به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G  در شهر ملبورن با شرکت اریکسون همکاری کند. از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G  در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند. تاکنون کشورهای متعددی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آزمایشی و برقراری نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G اقدامات زیادی را انجام داده‌اند.

۶- تغییر قیمت فروش شارژ همراه اول از فردا

امروز همراه اول اعلام کرد: از این پس مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری در صورت مصرف کسر می شود و به این ترتیب شارژ به قیمت اصلی و بدون کسر مالیات به فروش می رسد. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در راستای مشتری مداری و توجه بیشتر به حقوق مصرف کننده، کسر مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول به جای زمان خرید، در هنگام مصرف شارژ صورت می گیرد. بر این اساس، از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه روال کسر مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده شارژ برای مشترکین اعتباری اپراتور اول تغییر می کند و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده که تاکنون در هنگام خرید شارژ از مشترک کسر می شد، در زمان مصرف شارژ کسر شده و هنگام خرید تمام مبلغ شارژ خریداری شده به حساب مشترک منظور می شود.

۷- اینستاگرام قابلیت Nametag را آزمایش می‌کند

اینستاگرام این روزها برای انتشار قابلیتی آماده می‌شود که مثل استوری و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، مستقیما از اپلیکیشن اسنپ‌چت الگوبرداری شده است. این قابلیت که Nametags نام دارد، قرار است قابلیتی مشابه QR Code های اسنپ‌چت را به شبکه اجتماعی محبوب بیاورد. در واقع هدف از ارائه قابلیت نیم‌تگ نه تنها تسهیل دنبال کردن افراد بوده، بلکه اینستاگرام با این ویژگی راهی پیش پای کاربران گذاشته که بتوانند پروفایل‌های خود را از روش‌های بصری هم تبلیغ کنند. با این حساب ویژگی مذکور برای کسب و کارها و سلبریتی‌ها که روی بنرهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌تواند بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود.

۸- عرضه قدرتمندترین تبلت دنیا با سیستم عامل کروم

تبلت هایی که تا به حال همراه با سیستم عامل کروم عرضه شده اند چندان قدرتمند نبوده و امکانات چشمگیری نداشته اند، اما تبلت کروم بوک جدید اچ پی در بازار مورد توجه قرار گرفته است. پیش از این ایسر با عرضه کروم بوک تب ۱۰ به قیمت ۳۲۹ دلار توجه دانشجویان و دانش آموزان را به خود جلب کرده بود. اما عدم عرضه این تبلت همراه با صفحه کلید به عنوان یک نقطه ضعف برای آن تلقی گردید. حال اچ پی با عرضه تبلت کروم بوک ایکس ۲ اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم را تولید کرده که دارای یک صفحه کلید مجهز و متناسب است. این تبلت همراه با یک قلم هوشمند عرضه شده که استفاده از آن را تسهیل می کند. امری که در تبلت های مجهز به کروم کمتر متداول بوده است. نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با دقت ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هم از جمله دیگر مزایای این محصول است. پردازنده مرکزی اینتل، ۴ گیگابایت رم، بلندگوی استریو، دو پرت یو اس بی نوع ۳ و یک جک هدست از جمله دیگر مزایای این محصول است. این تبلت ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه است که از طریق حافظه میکرو اس دی قابل افزایش می باشد.

انتهای خبر/

خبرنگار: سجاد عبدلی

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود