Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:46:49 GMT

محیط بانان کردستان صاحب 44 جلیقه ضد گلوله شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۰۲۶۰

محیط بانان کردستان صاحب 44 جلیقه ضد گلوله شدند

سنندج - ایرنا - محیط بانان کردستان همزمان با محیط بانان سراسر کشور، صاحب 44 جلیقه ضدگلوله شدند تا با استفاده از این تجهیزات، شاهد حفظ بهتر محیط بانان و حفاظت دقیق تر از مناطق چهارگانه محیط زیست باشیم.

به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز چهارشنبه از توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضد گلوله و سه هزار و 400 زانوبند و سه هزار و 400 آرنج بند ضد ضربه در بین همه محیط بانان کشور خبر داده و گفته بود: از روز پنجشنبه 23 فروردین محیط بانان کشور در هنگام انجام ماموریت از این تجهیزات استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در خصوص توزیع این تجهیزات در استان گفت: اکنون 44 جلیقه ضد گلوله در اختیار این اداره کل قرار گرفته تا مورد استفاده محیط بانان قرار گیرد.
محمد حقمرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع 111 نفر در یگان محیط بانی محیط زیست کردستان خدمت می کنند که 96 نفر آنها محیط بان هستند.
به گفته وی، قرار است بزودی تعداد دیگری جلیقه برای سایر نیروهای محیط بانی به اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تحویل شود.
وی افزود: از 111 نفر عضو یگان محیط بانی، 54 نفر در سال 94 استخدام شده و به این یگان پیوسته اند.
به گفته وی، محیط بان ها 9 روز را در پاسگاه های محیط بانی حضور دارند و پس از آن 6 روز استراحت می کنند و تیم دیگری جایگزین آنها در مراقبت از عرصه ها و زیستگاه ها می شود.
محیط بانان که به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست این کشور می پردازند همیشه در مواجه با متخلفان آسیب پذیر بوده اند چرا که با توجه به مشکلات قانونی در استفاده از سلاح تردید می کردند.
اکنون با بهره گیری از جلیقه های ضد گلوله سلامت این خدمتگزاران بیشتر حفظ می شود و آنها نیز برای استفاده از سلاح که آخرین راهکار است، کمتر اقدام می کنند.
کردستان چهار شهید محیط بان دارد که در سال 89 و در حال انجام ماموریت توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند.
/9102/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست محيط بان جليقه ضدگلوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان