Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:16:10 GMT

حفظ ثبات در عرضه ارز تک نرخی را از دولت انتظار داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۰۵۵۰

حفظ ثبات در عرضه ارز تک نرخی را از دولت انتظار داریم

استان‌ها > مرکزی - رئیس اتاق بازگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی اراک گفت : با توجه به تاثیر بحرانی و مخرب نوسان نرخ ارز بر فعالیتهای اقتصادی و بخش تولید ، از دولت انتظار داشتیم زودتر برای ساماندهی بازار و تثبیت نرخ اقدام نماید چون این افزایش سرسام آور نرخ ارز طی چند روز ، کم سابقه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی ، منوچهر توسطی در مراسم دیدار نوروزی فعالان اقتصادی و صنعتگران استان با استاندار مرکزی که شب گذشته برگزار شد ، با تاکید بر این مطلب اظهار امیدواری نمود دولت بتواند با اشباع بازار و سیاستهای درست ، ثبات را در بازار حفظ کند و نرخ را تثبیت نماید چون این نگرانی وجود دارد که در صورت اعمال نکردن سیاستهای درست ، افزایش بیشتری را نیز در نرخ ارز شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت : عملیاتی شدن این شعار به معنای واقعی ، نیازمند توجه همه ارکان تصمیم گیری و سیاستگذاری و همچنین بخش خصوصی به حمایت واقعی از کالای ایرانی است که نمی توان با آن برخورد صرفا انتزاعی داشت.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی اراک با تاکید بر این نکته که حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی ، به ترویج همیت و تعصب ایرانی نیاز دارد که رسانه ها و دستگاه های فرهنگی نقش مهمی در این زمینه دارند افزود : حمایت از کالای ایرانی بدون توجه به ساماندهی و جلوگیری از واردات بی رویه امکان پذیر نیست و از سوی دیگر باید تکلیف قاچاق کالا از مبادی رسمی که بزرگترین ضربه را به منافع ملی و تولید و اشتغال کشور وارد می کند ، روشن کنیم .
توسطی تصریح کرد : یکی از اقداماتی که سبب فراهم نمودن زمینه تولید رقابتی و با کیفیت مناسب می شود ، نرخ بهره و تسهیلات منطقی است که که امیدواریم دولت در این زمینه نیز سیاست های درستی در سال جاری داشته باشد.قطعا وجود سبدهای حمایتی از کالای ایرانی و فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب در این خصوص ، زمینه تقویت تولید داخلی و حضور موثرتر کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد : وظیفه ما به عنوان تولید کنندگان و فعالان اقتصادی برای تحقق شعار امسال ، تولید کالاهایی است که به لحاظ کیفی و قیمت تمام شده قابل رقابت باشند چون بدون توجه به این موارد نمی توان صرفا از مردم انتظار داشت کالای ایرانی بخرند . این مسئله سبب گرفتن سهم یک درصدی از بازارهای جهانی و افزایش صادرات خواهد شد.
توسطی در بخش پایانی صحبت های خود استفاده از پتانسیل دانشگاه های استان و فعال نمودن کمیسیون ارتباط صنعت و دانشگاه ، برنامه ریزی برای ۶۰۰ واحد تولیدی دارای RND ،جذب ۴۰۰ کارآموز در سطح واحدهای صنعتی از طریق دانشگاه ها و اجرای ۱۰ پروژه اقتصادی و تولیدی طی سال ۹۷ توسط دانشگاه های استان را از جمله برنامه های اتاق اراک عنوان نمود.

 

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی - نرخ ارز - اتاق بازرگانی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی نرخ ارز اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی