Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:24:38 GMT

حمایت ازکالای ایرانی فرهنگ سازی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۰۶۹۱

حمایت ازکالای ایرانی فرهنگ سازی شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی تحقق این مهم باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: فرهنگ سازی حمایت از تولید کالای ایرانی در جامعه امری مهم و تاثیرگذار است که آموزش و پرورش در این عرصه نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: برای تامین نیازمندی‌ دستگاههای اجرایی از جمله آموزش و پرورش نیز باید با خرید کالای ایرانی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.
استاندار بوشهر گفت: توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس روستایی باید در اولویت کار فرمانداران باشد.
گراوند افزود: فرمانداران در این راستا از ظرفیت دهیاری‌ها برای راه اندازی کتابخانه کلاسی در مدارس روستایی استفاده کنند.
وی با اشاره به بزرگداشت هفته معلم افزود: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی شهرستان در هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌ هفته بزرگداشت مقام معلم با آموزش و پرورش همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز گفت: از چهار هزار و 400 کلاس دوره ابتدایی این استان 440 کلاس معادل 10 درصد با اولویت کلاس های روستایی مجهز به کتابخانه کلاسی می شود.
ناصر کرمی افزود:باتوجه به اینکه کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی به ویژه مدرسه های روستایی و کم جمعیت از لحاظ داشتن کتاب های به روز فقیر هستند براساس دستورالعمل وزارتی تقویت این کتابخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر40 درصد کلاس های دوره ابتدایی استان بوشهر دارای کتابخانه کلاسی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با اجرای این طرح تلاش می شود کتابخانه‌های مدارس روستایی و مدارس کم‌جمعیت استان که در گذشته با فقر منابع روبرو بودند با کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان تجهیز شوند.
وی برآورد هزینه کتابخانه برای هر کلاس را پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در هر کتابخانه 100 جلد کتاب به روز و مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است.
کرمی گفت: شش میلیارد و 320میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی کتابخانه های کلاسی استان و خرید کتاب برآورد شده است.
وی گفت: تقدیر و تجلیل از فرهنگیان دارای ابتکار ویژه از جمله برنامه های هفته معلم در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: آیین تجلیل و تقدیر از فرهنگیان استان بوشهر15 اردیبهشت برگزار می شود.
کرمی تجلیل از معلمان برتر ، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری مراسم روز جوان و تقدیر از آموزش‌ دهندگان سواد آموزی برتر را از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه كلاسي شعارسال آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان درحال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد دو مدرسه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئوف برهانی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر و در حوزه‌ آموزش و پرورش  این شهرستان هزینه شده است.

برهانی، در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

در پایان نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد