Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:50:21 GMT

اردبیل|۲۲ مجتمع خدمات بهزیستی در اردبیل احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۱۲۰۳

اردبیل|۲۲ مجتمع خدمات بهزیستی در اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۲ مجتمع خدمات بهزیستی امسال فعال و راه‌اندازی شده و نسبت به ارائه خدمات به مردم فعالیت خواهند کرد. ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در مراسم تجلیل از مددکاران در سرعین اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی خدمات بهزیستی تمام تلاش ما بر این است تا به سمت حرفه‌ای شدن، تخصصی شدن و روزآمدی فعالیت‌ مددکاران حرکت کنیم که در این زمینه ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی جزو رویکردهای اصلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت مددکاری را در مجموعه بهزیستی یک کار بنیادین و اساسی، متکی به علاقمندی، رغبت و انگیزه خدمت‌رسانی به مددجویان و جامعه زیرپوشش این نهاد دانست و بیان کرد: در طول سال در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل تخصصی سعی می‌کنیم به اشکال مختلف مددکاران را به سمت حرفه‌ای شدن فعالیت‌هایشان سوق دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت گزینش درست در انتخاب مددکاران باانگیزه، علاقمند و متبحر به این حوزه گفت: تا زمانی که گزینش درستی انجام نشود ما نمی‌توانیم از کارها نتیجه بگیریم.

ستاری تصریح کرد: مددکاران ما باید از تفکر پویا، خلاق و همراه را نوآوری بهره‌مند باشند و تنها به دنبال کارهای عادی و منتظر جذب منابع محدود نباشند بلکه یک مددکار باید از طرق مختلف و آشنایی را مراکز غیردولتی سعی کند تا مددجویان را درست و دقیق راهنمایی و ارشاد کند.

وی افزود: ما در استان اردبیل با داشتن ده‌ها مرکز حمایت از بیماران سرطانی و لاعلاج باید هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مددجویان در این حوزه نداشته باشیم در حالی که برخی مددکاران حتی اطلاع و آگاهی از این موسسات و فعالیت‌ آنها ندارند و با یک فکر بسته و کلیشه‌ای تنها به کارهای عادی بسنده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از تهیه‌کنندگان کتابچه راهنمای خدمات درون و برون سازمانی در کمک به نیازمندان اظهار کرد: باید یک مددکار با ذهن خلاق خود سعی کند با استفاده از منابع مختلف گره‌های مختلف را باز و کار درست را به سرانجام برساند.

ستاری تصریح کرد: در سفری که به یکی از شهرستان‌ها داشتیم متوجه شدیم که مددکار ما از قانون بهره‌مندی دو معلول و بیشتر از منابع رایگان خرید خانه بی‌اطلاع است در حالی که اگر به موقع و درست مددجوی خود را راهنمایی می‌کرد مشکل سرپناه آنها برطرف می‌شد که ما در کنار دانش‌افزایی، ارتقای تخصص و رفتار حرفه‌ای مددکاران سعی و تلاش‌مان بر این است تا با راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات بهزیستی افراد نیازمند را همراهی و کمک کنیم.

وی تعداد مددکاران بهزیستی استان را 262 نفر برشمرد و بیان کرد: بیشتر این مددکاران در حوزه اجتماعی مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم توزیع خدمات مددکاری را براساس پراکندگی جمعیت در مناطق مختلف انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از توسعه کلینیک‌های مددکاری در استان اردبیل به ویژه فعال شدن این کلینیک‌ها در مناطق مرزی نظیر موران گرمی خبر داد و افزود: 11 کلینیک اجتماعی یا فعال است و یا اینکه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و نیز مجتمع خدمات بهزیستی با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهرها احداث می‌شود که 9 مورد آنها تاکنون افتتاح شده و 9 مورد دیگر نیز در شرف تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.

ستاری با اشاره به فعالیت 21 مرکز خدمات توانبخشی در کنار 41 مرکز غیردولتی خدمات بهزیستی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 22 مورد از این مراکز امسال فعال و راه‌اندازی شده و نسبت به ارائه خدمات به مردم فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی یوسف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد طرح‌های بزرگراهی استان فعال است، گفت: با توجه به اینکه توسعه همه‌جانبه استان بدون توسعه زیرساخت‌های آن و مهم‌تر از همه توسعه بزرگراه‌ها مقدور نیست برای تردد ایمن در راه‌های استان بر اساس پژوهش و مطالعات انجام گرفته این استان نیازمند ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه می باشد.
وی افزود: با توجه به شکل جغرافیایی استان اردبیل در تقسیمات سیاسی کشور، طول راه‌ها در کریدور شرقی – غربی استان حدود ۹۰ کیلومتر می‌باشد که مسیر منتهی به استان گیلان با بهره‌برداری از تونل شمالی حیران و در مسیر منتهی به غرب از محدوده نیر به سمت سراب تکمیل و نواقص موجود در این کریدور مرتفع شده و اتصال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به استان‌های شمالی کشور برقرار است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث ، تکمیل و توسعه پروژه‌های بزرگراهی به عنوان پیشران پیشرفت و توسعه استان در اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد ، افزود: بهره‌برداری از ۱۷ کیلومتر طرح بزرگراهی مسیر مهم و راهبردی اردبیل - سرچم در اواخر اسفندماه سال گذشته خدمت ماندگار دولت به مردم استان است.
یوسف‌زاده در ادامه به طرح‎های در دست اجرای راه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر ، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر ، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر به عنوان طرح‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان می‌باشد.
وی درباره بهسازی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر افزود: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح نیز در موعد مقرر بهره‌برداری می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده مشگین‌شهر- اهر به بزرگراه تبدیل می‌شود ، ادامه داد: اجرای این طرح با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم مشگین‌شهر بود که پس از اتمام مطالعات و تامین اعتبار اولیه به پیمانکار واگذار شد و عملیات اجرایی آن به خوبی پیش می‌رود.

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است