Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد واکنش همپیمانان سوریه به حمله احتمالی آمریکا قاطعانه خواهد بود. ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ بین الملل آسیای غربی دفاتر خارجی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نشأت الأطرش" نماینده پارلمان سوریه و رئیس کمیته روابط سوریه و ایران درباره تکرار اتهامات آمریکا علیه این کشور مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه ملت، دروغی است که آمریکا آن را اختراع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الأطرش افزود: آنچه که امروز در حال جریان است این است که سوریه پیروز شده و اخیرا پیروزی‌های بسیار بزرگی به‌ویژه در دوما و غوطه شرقی دمشق محقق کرده است و این پیروزی آشکار دلیل اصلی این تشدید تنش‌ها توسط دونالد ترامپ علیه دولت سوریه و ملت سوریه است.

وی درباره احتمال عملی شدن تهدیدهای آمریکا علیه سوریه گفت: ما می‌دانیم که باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز این تهدید را مطرح کرد، اما او تهدیدهای خود را عملی نکرد و دلیل آن هم بسیار مهم است، زیرا ما با انسجام خود با دولت با آمریکا مقابله خواهیم کرد. من گمان نمی‌کنم که ترامپ به سوریه حمله کند و اگر چنین حمله‌ای رخ بدهد، این حمله بر ملت سوریه و اراده آن‌ها تاثیر نخواهد گذاشت، زیرا بین ملت، ارتش و رهبر سوریه، یک همبستگی واقعی وجود دارد.

وی درباره واکنشی که سوریه و همپیمانانش در صورت عملی شدن تهدیدهای آمریکا نشان خواهند داد اظهار داشت: طبیعتا همپیمانان ما می‌دانند که توطئه بسیار بزرگی علیه سوریه با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی طراحی شده است هر چند این اتهامات دروغی محض است و اصلا صحت ندارد و من معتقدم که واکنش همپیمانان به این تهدیدها قاطعانه خواهد بود.

الأطرش تصریح کرد: در نشست اخیر شورای امنیت پیشنهاد داده شد که کمیته تحقیقی در خصوص مسئله شیمیایی تشکیل شد و ما آماده همکاری با هرگونه کمیته تحقیق هستیم، اما ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه چیزی جز دروغی که آمریکا آن را اختراع کرده نیست.

انتهای پیام/

R36348/P36355/S8,90,94/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه به دلیل عدم رسیدن به توافق در ماه رمضان یک حالت ناامیدی میان میانجی‌گرها به‌ وجود آمده است، تاکید کرد که همه طرف‌ها باید مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شوند.

به گزارش مشرق، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در اظهاراتی گفت: برای ممانعت از افزایش ناامنی در منطقه تلاش می‌کنیم. تمام دنیا باید به این مساله پایبند باشند و کودکان را از پیامدهای جنگ دور کند. اکنون یک نسل کامل از ایتام در غزه به‌ وجود آمده است.

طبق گزارش الجزیره، وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رسیدن به توافق در ماه رمضان یک حالت ناامیدی میان میانجی‌گرها به‌ وجود آمده است و ما در این مرحله نیاز به ارزیابی مجدد تلاش واسطه‌ها هستیم. بعد از هجمه‌های مکرر علیه تلاش‌ واسطه‌ها به‌ویژه تلاش‌های قطر ابراز ناامیدی کردیم. برخی وزرای کابینه نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) اظهاراتی منفی علیه نقش قطر داشتند.

ماجد الانصاری در بخش دیگری تاکید کرد: هیچ طرفی در جامعه بین‌المللی نباید حمله به رفح را بپذیرد زیرا این منطقه رنج و مشکلات زیادی دارد. همه ما باید تلاش کنیم تا مانع حمله احتمالی به رفح شویم و جنگ را متوقف کنیم.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر همچنین افزود: هماهنگی‌ها با شرکایمان در ترکیه در مورد راه‌های توقف جنگ در غزه ادامه دارد. ترکیه از مهم‌ترین کشورهای حامی میانجیگری‌های قطر برای توقف جنگ در غزه است. قطر به تلاش‌ها برای توقف بحران غزه پایبند است اما اکنون در مرحله ارزیابی مجدد است. میانجیگری‌های قطر منجر به آزادی ۱۰۹ گروگان و آزادی تعدادی اسیر دیگر شد. چالش اول پیش‌روی واسطه‌ها این است که دو طرف برای رسیدن به نتیجه جدیت کافی داشته باشند. ما هرگونه اظهاراتی را که با حقیقت نقش قطر در تضاد باشد، نمی‌پذیریم.

ماجد الانصاری همچنین اعلام کرد تیم‌های مذاکره در مورد بحران غزه در حال حاضر در قطر نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش هم گفت: از تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین استقبال می‌کنیم و به حمایت انسانی از مردم فلسطین پایبند هستیم و این مساله قابل بحث نیست.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان