Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-09@02:13:20 GMT

راه اندازی سامانه سپهتن الزام قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۱۴۵۳

راه اندازی سامانه سپهتن الزام قانونی است

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نصب سامانه سپهتن را الزام قانونی دانست و بر بازنگری در مفاد برخی آیین نامه‌ها و دستورعمل‌ها تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌‌‌های نفتی در نشستی با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون حمل و نقل، ایمنی و ترافیک پلیس راه کشور و تعدادی از مدیران شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی سراسر کشور بر راه‌اندازی سامانه سپهتن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سید محمدرضا موسوی خواه نصب سامانه یاد شده را الزام قانونی دانست و به منظور رسیدن به دید‌گاه‌های جامع و کامل، بر تشکیل نشست‌های مشترک میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان راهداری، پلیس راه و صنف حمل و نقل تاکید کرد.

وی همچنین بر تعیین راهکارهای اجرایی، بازنگری در مفاد برخی آیین نامه‌ها و دستورعمل‌ها و نیز مدنظر قرار دادن دغدغه‌های صنف حمل و نقل تأکید کرد.

در این نشست نماینده پلیس راهور کشور طی سخنانی ضمن معرفی سامانه سپهتن مزایای استفاده از آن را تشریح کرد.

طی ابلاغیه‌ای در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ به شماره نامه‌ی ۱/۱۸۰۸۴۶ از سوی سید محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نصب سامانه سپهتن یا همان سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان الزامی شد.

در این ابلاغیه‌ خطاب به مدیران پخش فرآورده‌های نفتی سراسر کشور آمده است، «با توجه به ضرورت نصب سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری موضوع از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بدینوسیله لیست شرکت های تولید کننده سامانه سپهتن صدر الارشاره که مورد تائید سازمان مذکور قرار گرفته‌اند جهت ابلاغ به پیمانکاران و مالکین نفتکش‌ها ایفاد می‌شود. بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید مشارالیها در اسرع وقت نسبت به تجهیز ناوگان خود به سامانه یاد شده اقدام کنند.»

در ادامه  این نشست مسئولان شرکت و تعدادی از نمایندگان استانی صنف حمل و نقل به بیان دیدگاه‌های خود و برخی از مشکلات و ارائه بعضی پیشنهادها و خواسته‌های اعضای صنف و اجرای طرح و نصب ادوات سیستم یادشده پرداختند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری عدیوی با اشاره به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران اعلام کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت با هدف معرفی اقلام فناورانه راهبردی و گلوگاهی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و برگزاری نشست‌های کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

به‌گفته وی، از ۳۰۷ کالای راهبردی شناسایی‌شده در شرکت ملی نفت ایران، ۲۵ قرارداد با استفاده از مصوبه تولید بار اول به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو امضا شده است. همچنین هفت پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و ۳۵ میلیون یورو در مرحله نهایی‌سازی تشریفات امضای قرارداد است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ قلم کالا و تجهیزات در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در مرحله شناسایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که به‌طور قطع حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کار را تسهیل می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، چند تفاهم‌نامه و قرارداد تولید بار اول و نیز سازوکارهای افزایش استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در فرایند بومی‌سازی و ساخت بار اول محصولات راهبردی و تقویت زنجیره تأمین در پروژه‌های صنعت نفت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد «تولید بار اول» محصولات در صنعت نفت ایران گفت: در این رویکرد، اقلام و تجهیزات راهبردی صنعت نفت شناسایی، ظرفیت سازندگان داخلی بررسی، و امکان‌سنجیِ ساخت داخلیِ تجهیز مدنظر انجام می‌شود، سپس مجوزهای لازم اخذ و برای بومی‌سازی تجهیزات اقدام خواهد شد تا وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور قطع شود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 6099694 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • صنایع شیمیایی، معدنی و ماشین‌آلات باید شناسه کالا بگیرند
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها