Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@21:26:15 GMT

قم| راز سجده‌های طولانی امام موسی کاظم (ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۱۷۴۳

قم| راز سجده‌های طولانی امام موسی کاظم (ع)

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام موسی کاظم(ع) دارای تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری بود که باید موردتوجه و الگوی همگان باشد و اگر این خصوصیات در هر شخصی باشد انسان کامل می‌شود. ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ استانها قم نظرات

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حلم و مردم‌داری و توجهِ به افراد بی‌سرپرست و کم‌درآمد یکی از مهم‌ترین خصوصیات هفتمین پیشوای شیعیان بود که این موضوع باید موردتوجه همگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفتمین پیشوای شیعیان برای طلاب اسوه و الگوی مناسبی است و شیعیان باید خود را همانند ایشان بسازند و زندگی کنند و در مسیر و راه این امام همام گام بردارند تا عاقبت‌به‌خیر و رستگار شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) همانند جد بزرگوارشان رسول خدا و اجداد طاهرین خود دارای خصایص اخلاقی بود که باید موردتوجه و الگوی همه مسلمانان و شیعیان باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: عبادت هفتمین امام همام معروف بود و حتی در زندان نیز عبادت می‌کرد و سجده‌های طولانی داشت و در این زمینه معروف بودند، امام موسی کاظم (ع) از ترس خداوند گریه می‌کرد و هیچ‌گاه از یاد خداوند غافل نشد.

وی با تأکید بر لزوم الگو گیری از خصوصیات اخلاقی امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: هفتمین پیشوای شیعیان دارای تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری بود که باید مورد توجه و الگوی همگان باشد و اگر این خصوصیات در هر شخصی باشد انسان کامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام موسی کاظم (ع) در راستای ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) گفت: یکی از محورهایی که باید به آن توجه باشد این است که امام با حکومت ظالم به مبارزه پرداخت و دست از ترویج و تبیین احکام الهی برنداشت.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) افزود: این امام همام مردم را به ترس از خدا در پنهان و آشکار دعوت کردند و تأکید کردند باید در همه حال از خدا ترسید و خوف داشته باشید.

وی تصریح کرد: اگر طلاب برای تبلیغ به مناطق مختلف می‌روند و بعضی افراد برخورد مناسبی با آن‌ها ندارند و به آن‌ها کم احترامی کردند نباید دلسرد شوند چون ائمه (ع) در راستای تبیین و نشر مکتب اهل‌بیت سختی و فشارهای زیادی را متحمل شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) توسط حکومت عباسی به زندان افتاد و در زندان مورد آزار و اذیت و شکنجه شدیدی قرار گرفت اما دست از رسالت خود برنداشت که این موضوع باید موردتوجه طلاب و مبلغان دینی باشد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم

چهره‌های سیاسی و مردم افغانستان بر شناسایی و مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات تاکید کردند.

نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات شب گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که براثر آن هفت نمازگزار از جمله یک کودک و خطیب این مسجد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا امروز با حضور گسترده شهروندان هرات برگزار شد.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق، عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی و محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان این حمله را به شدت محکوم کردند. دفترنمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با محکوم کردن این حمله بر حفاظت از شیعیان افغانستان در برابر حملات تروریستی تاکید کرد. سخنگوی استانداری هرات اطمینان داده است عاملان این حمله تروریستی توسط حکومت سرپرست افغانستان، به زودی شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

شب گذشته داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • کری سنگین وینی: 90 دقیقه‌ها در برنابئو طولانی‌ترند!
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید