Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- این روزها که موضوع کمبود آب در هر استانی از کشور مطرح می شود و رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان وضعیت بارش ها در این استان را اسفناک می داند، موثرترین راه مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کارشناسان تاکید می کنند که اگر هنگام دوش گرفتن تنها ۵ دقیقه در مصرف آب صرفه جویی انجام شود، ماهانه ۴ هزار لیتر آب صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت غیرقابل انکاری که در استان اصفهان وجود دارد این است که در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت سد زاینده رود خالی است و میزان بارش ها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن بیان اینکه در سال بارشی امسال متأسفانه بارش های خوبی را در سطح استان شاهد نبودیم، گفت: سطح بارش ها در این استان کمتر از سایر نقاط و حتی اسفناک بوده و کم آبی زیادی پشت سد زاینده رود شاهد هستیم، به طوری که می‌توان گفت وضعیت آب در استان اصفهان وخیم و این کم بارشی ها و کاهش منابع آبی پشت سد زاینده رود کم سابقه است.

حسن خدابخش اظهارکرد: در سرچشمه های استان همچون فریدونشهر انتظار ۱۸۵ میلی متر بارش داشتیم که متأسفانه فقط ۱۵۶ میلی متر بارش اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۷۸ میلی متر بارش در سطح استان اصفهان اتفاق افتاد، تصریح کرد: وضعیت امسال خیلی بدتر از سال گذشته بود و در سایر نقاط استان نیز وضعیت بارش ها نگران کننده بوده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در شهر اصفهان باید تاکنون ۹۹ میلی متر بارش اتفاق می افتاد که تنها ۳۷ میلی متر بارش داشتیم، در حالی که سال گذشته تا چنین روزی ۵۰ میلی متر بارش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بارش های بسیار کم شرایط خشکسالی را حادتر کرده است، گفت: می طلبد در مصرف آب مدیریت خوبی اعمال شود تا دچار بی آبی در روزهای پیش رو نشویم.

خدابخش تصریح کرد: پیش بینی ها نشان می دهد طی ماه آینده بارش های متناوبی داشته باشیم که در حد نرمال است، اما در مجموع وضعیت بارش ها خوب نیست زیرا از اوایل سال آبی امسال تاکنون بارش ها بسیار کم و بحران کمبود آب را تشدید کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان باید به وضعیت بحران کم آبی توجه و مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت

حامد منصوری: با ورود موج جدید بارندگی در خوزستان و شهر اهواز با یک بارش ۳۸ میلی تمام خیابانها و محله های اهواز زیر اب رفت و مشکل تردد مردم در این شهر مختل شد

در دیگر شهرها شاهد بارش های خیلی سنگین تری بودیم اما هیچ کدام از این شهرها همانند اهواز به مشکل نخوردند

راستی این همه بودجه و اعتبارات فاضلاب و حتی بودجه های ارزی که به فاضلاب اخنصاص داده شد دقیقا کجاها خرج شد؟

این مشکل هیچ وقت حل نشده و با کوچکترین بارندگی وضعیت شهر اهواز به بدترین شکل ممکن خواهد شد

دو سه سال است که هر جای اهواز رو نگاه کنید در حال کندن خیابانها و ایجاد فاضلاب هستند اما چرا این مشکل هنوز حل نشده است؟

ایا کسی هست که نظارت کند و متولیان امر را بازخواست کند؟

دادستان بعنوان مدعی العموم وحتی ریاست قوه قضاییه چرا به این ترک فعل ها و کم کاری ورود جدی نمیکنند و مسئولان را برای این همه ناکارامدی بازخواست نمیکنند؟

چرا برای فاضلاب از لولهای خیلی بزرگتر از لوله های کنونی استفاده نمیشود؟

ایا مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس پیگیر این مشکلات هستند؟ اگر هستند چرا با یک بارندگی در حد متوسط وضع شهر باید اینگونه شود که حتی با ماشین هم قابل تردد نیست

عدم اجرای درست و به موقع پروژه فاضلاب اهواز که چندین سال است در حال انجام است پایان ندارد؟

چه کسی پاسخگوی این کم کاری و عدم توجه به مشکلات فاضلاب اهواز است؟

کسی نیست که بیاید و پیگیری کند که دلیل این کم کاری و بی توجهی ها به مشکلات فاضلاب اهواز تقصیر کدام ارگان یا مسئول است؟

چیزی که واضح است و همه ی مردم می گویند عدم استفاده از لولهای مناسب و بزرگ برای خروج اب های سطحی و عدم برخورد با خاطیان و مدیران متولی این پروژها عمده ترین مشکل فاضلاب اهواز میباشد

مردم بارها و بارها خواستار ورود ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور به عدم اتمام پروژه فاضلاب اهواز و حیف ومیل اعتبارات این پروژه ملی هستند که چندین سال است اعتبارات زیادی به این پروژه تزریق شده اما همانگونه که در بارش های اخیر دیدیم هیچ تاثیری در تخلیه اب های سطحی نداشته است و همیشه مردم گرفتار اب گرفتگی خیابانها و منازل خود هستند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887845

دیگر خبرها

  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • در سال آبی جدید: ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان
  • ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان 
  • بادهای شدید آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ منتظر بارش‌های بهاری و رعدوبرق باشید
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • امیرآباد بابکان با ۱۷۴ میلی متر باران رکورددار میزان بارش‌ها
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت