Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - ایران در هر دو بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن یک نماینده دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پیش از اعلام فیلم‌های حاضر در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن، فیلم‌های بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم کوتاه معرفی شدند.

امسال از میان نزدیک به ۴ هزار فیلم کوتاهی که برای حضور در جشنواره درخواست داده بودند آثاری از ایران، استرالیا، چین، فرانسه، ژاپن، فیلیپین، لهستان و آمریکا برای دریافت نخل طلایی فیلم کوتاه جشنواره کن رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آثار یک اثر انیمیشنی و ۶ اثر داستانی حضور دارند.

از ایران فیلم «تاریکی» ساخته سعید جعفریان برای دریافت نخل طلایی فیلم کوتاه به جمع فیلم‌های منتخب راه یافته است. برتارند بونلو رییس هیات داوران فیلم کوتاه کن است.

در بخش سینه فونداسیون نیز ۱۷ فیلم برای رقابت انتخاب شده است که در میان آن‌ها ۱۴ اثر لایواکشن و ۳ اثر انیمیشن به چشم می‌خورد. این آثار از میان بیش از ۲ هزار اثر از سراسر دنیا انتخاب شده‌اند. یکی از ویژگی‌های اصلی این بخش در این دوره حضور پررنگ فیلمسازان زن است. از میان ۲۲ کارگردان حاضر ۱۲ نفر زن هستند.

ایران در این بخش نیز یک نماینده دارد. آرین وزیردفتری با فیلم «مثل بچه آدم» از دانشگاه هنرهای دراماتیک تهران به این بخش راه پیدا کرده است.

هیات داوران سینه‌فونداسیون سه جایزه این بخش را در مراسمی در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت (هفدهم می ) به برندگان اهدا خواهد شد.

به این ترتیب در جشنواره‌ای که با فیلم «همه می‌دانند»‌ به کارگردانی اصغر فرهادی افتتاح می‌شود،‌ ایران در سایر بخش‌ها هم حضور پررنگی دارد.

منبع:‌ سایت رسمی جشنواره کن

57241

کلید واژه‌ها : کارگردانان سینمای ایران - فیلم کوتاه - جشنواره فیلم کن -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رصد خبر، تصاویری از این مراسم را مشاهده می کنید.

کد خبر 847072 برچسب‌ها سیاست‌ خارجی سید ابراهیم رئیسی سریلانکا

دیگر خبرها

  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • فوری واختصاصی: دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی