Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مبارزه جدی علیه آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم گفت: مبارزه با این آفت از اوایل فروردین ماه جاری در این شهرستان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

ربابه شب خیز با بیان اینکه تاکنون در سطح 250 هکتار علیه آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم عملیات مبارزه انجام گرفته است، افزود: پیش بینی می شود امسال مبارزه با این آفت در شهرستان طارم به 12 هزار هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز در سطح حدود 12 هزار هکتار علیه آفت عمومی ملخ مراکشی در طارم مبارزه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اهمیت و لزوم مبارزه به موقع با آفت ملخ مراکشی به منظور جلوگیری از بالدار شدن آفت و هجوم به مزارع و باغات، از دامداران و زنبورداران طارمی خواست توصیه های کارشناسان را جدی گرفته و از ورود دام های خود به مناطق سمپاشی شده، خودداری کنند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی، در شهرستان سربیشه همزمان با روز ملی گل و گلاب مراسم جشن شکرگذاری برداشت گل محمدی برگزار شد تا بار دیگر ذهن‌ها متوجه این ظرفیت کشاورزی و گردشگری خراسان جنوبی شود.

منوچهر شایسته، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح سه شنبه در جشن شکر گذاری برداشت گل محمدی که همزمان با روز ملی گل و گلاب برگزار شد، اظهارکرد: سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی ۴۵۱ هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۸۸۱ تن گل از مزارع برداشت شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی در مقایسه با سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد داشت.

شایسته ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار است و بعد از آن قاین با ۵۵ هکتار و زیر کوه با ۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های فعال برای گل محمدی و گلاب گیری بسیار محدود است، گفت: تلاش ما بر این است که در این راستا زنجیره ارزش تولید گل محمدی را با راه اندازی کارخانه اسانس گیری در سربیشه طی ماه‌های آینده تکمیل کنیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌ایم قرار شد برای کلیه محصولات زیر شاخه باغبانی از جمله گل محمدی مجوز احداث سالن و خشک کردن آن داده شود که مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

شایسته بیان کرد: مجموعه‌ای که امسال در آن جشن شکرگذاری گل محمدی را برگزار کردیم (گلستان کلنگی خواه در سربیشه) ۱۰۰ هکتار است و با استفاده از آبیاری قطری مجموعه باغ خود را آبیاری می‌کنند.

کد خبر 6099291

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم