Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان ازرتبه سوم استان زنجان درکاهش تلفات ومصدومین حوادث رانندگی برون شهری در کشورخبرداد و گفت: طبق آمار مورد بررسی توسط دفتر ایمنی وترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور ،استان زنجان با 13/5 درصد کاهش جزسه استان اول دربیشترین کاهش تعداد تلفات ومصدومین حوادث رانندگی در11ماهه سال 96 ومقایسه با مدت مشابه سال گذشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج دست نشان: در بروز سوانح جاده ای همیشه سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه مقصر اصلی شناخته می شود که در بررسی های صورت گرفته عامل انسانی نقش پررنگ تری داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین تأثیرعوامل انسانی در بروز و شدت تصادف جاده ای مربوط به نداشن مهارت لازم برای رانندگی، بی توجهی به مقررات رانندگی، خستگی و خواب آلودگی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با تاکید برلزوم آموزش وفرهنگ سازی به عنوان بازوی توانمند درکاهش تلفات حوادث رانندگی برون شهری تصریح کرد: طی اعلام کمیسیون ایمنی راههای کشور 97 نقطه دارای تصادف درمحورهای مواصلاتی استان زنجان شناسایی شده است که 47 نقطه پرتصادف هستند ومطالعات رفع این نفاظ توسط مشاور ذی صلاح دردست انجام است .

دست نشان با اشاره  به عملکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور ومرور درجاده های استان افزود: 31 سامانه ثبت تخلفات عبورومروردرمحورهای مواصلاتی استان فعال هستند که درایام نوروز سالجاری 22 هزار وپانصد تخلف سرعت غیرمجازرابه ثبت رساندند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایرج دست نشان با اشاره به اینکه  به تمامی پرونده های  تخلفات رانندگان در سال گذشته رسیدگی و منتج به صدور رای  شده است؛ افزود: در این مدت تعداد ۲۴۷ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل برای رسیدگی به  کمیسیون های حقوقی ارسال شده که همه پرونده ها به منتج به صدور رای شده اند.

 این مقام مسئول یاد آور شد: در طی سال گذشته تعداد پرونده های رسیدگی به تخلفات مالکین ماده ۱۴ در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۱۵ فقره پرونده بود که برای همه پرونده ها رای نهایی صادر شد لذا از نظر تعداد پرونده تشکیل شده  در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۲۱ پرونده بود، روند کاهش را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت: در مجموع گشت های تلفیقی کنترل و نظارت انجام گرفته در سطح استان توسط همکاران ساعی این مجموعه، ۵۶۲۱ دستگاه ناوگان حمل و نقلی اعم از باری و مسافری در طول سال گذشته مورد پایش و بازدید قرار گرفته اند.

 دست نشان خاطر نشان کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی  و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای ، طرح کنترل و نظارت  بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام