Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:03:50 GMT

هدف آمریکا از جنگ سوریه نابودی مخالفان تل آویو است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۳۱۳۸

هدف آمریکا از جنگ سوریه نابودی مخالفان تل آویو است

لندن - ایرنا - «رودنی شکسپیر» استاد دانشگاه کمبریج و تحلیل گر مسائل سیاسی، تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای حمله نظامی به سوریه را تلاش در جهت نابودی مخالفان اسرائیل دانست.

شکسپیر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لندن به تشریح پیامدهای بروز جنگ در سوریه پرداخت و گفت: اوضاع خیلی نگران کننده است و عواقب آن می تواند فاجعه بار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فروپاشی اقتصاد جهانی را اولین پیامد ناشی از جنگ توصیف کرد و افزود: تمام شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اوضاع به مراتب بدتر از سال 2007 ، یک سال پیش از بروز بحران اقتصادی سال 2008 است که در جریان آن تمام شاخص های اقتصادی در جهان فرو پاشید.
از دیدگاه این کارشناس مسائل سیاسی، دامنه جنگ در سوریه بر تحولات خاوردور نیز تاثیر خواهد گذاشت و ادامه داد: دونالد ترامپ یک فرد قلدر و احمق است که با بمبی که در دست دارد مصمم است دامنه جنگ را به چین و در نهایت کره شمالی بکشاند.
وی عنوان کرد: اطراف ترامپ را افردی ستیزه جو و دیوانه پر کرده اند که درصددند پیش از آنکه روسیه و چین به توانمندی 'مقابله با سلاح های کشتار جمعی' دست یابند، آنها را مهار کنند.
شکسپیر در ادامه اظهاراتش جنگ در سوریه را بهانه ای برای رویارویی صهیونیسم با مخالفان خود دانست و گفت: سال گذشته ادعا کردند که ارتش سوریه مرتکب حمله شیمایی شده است، پنج هفته پیش عنوان شد که سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس در خاک انگلیس مسموم شده و چند روز پیش هم دوباره ادعا کردند که سوریه مرتکب حمله شیمیایی شده است. این تحولات از آن جهت صورت می گیرد که آمریکا از سوی لابی صهیونیسم کنترل می شود و هدف اصلی آن ها این است هرکشوری که در خاورمیانه ظرفیت مقابله با صهیونیسم را داشته و مخالف توسعه طلبی های اسرائیل باشد به هر ترتیبی نابود سازند.
وی افزود: بنابراین ترامپ و دوستان ستیزه جوی او حمله به سوریه را بهانه کرده اند تا روسیه را شکست دهند و دامنه جنگ را به خاوردور گسترش دهند. البته دوستان ترامپ امیدوارند که اوضاع بحرانی سوریه این فرصت را فراهم آورد که به ایران حمله کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینکه متعاقب حمله نظامی به سوریه چه اتفاقی رخ خواهد داد به توانایی نظامی روسیه بر می گردد و اینکه آنها قادر باشند تا با استفاده از فناوری های نظامی، حملات موشکی و بمباران های آمریکا را خنثی سازند. اگر روسیه موفق شود هیولای آمریکا مجبور خواهد شد تا به قفس خود بازگردد. در غیر این صورت دامنه جنگ به روسیه، کشورهای خاور دور و حتی ایران کشیده می شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت بروز جنگ در سوریه، فناوری های نظامی روسیه توانمندی مقابله با حملات موشکی آمریکا را داشته باشد و درسی تاریخی به جنگ جویان واشنگتن بدهد.
بحران سوریه که با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه از تروریست‌ها وارد هشتمین سال خود شده است، با پیروزی ارتش این کشور و بازگرداندن بخش‌های زیادی از سرزمین‌های تصرف‌شده از دست تروریست‌ها، شاهد تحرکات جدیدی از جبهه غرب است.
اخبار رسانه‌های جهان گویای این مطلب است که آمریکا با تحرکات اخیر نظامی در منطقه و مذاکره با برخی از متحدان خود به دنبال همراه کردن آنان با خود برای دست زدن به اقدامی بر ضد سوریه است.
وزیر دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد: اگر رئیس‌جمهوری آمریکا تشخیص دهد ، آماده ارائه گزینه‌های نظامی هستیم.
نشریه دیلی تلگراف نیز گزارش داده است که نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی جهت حمله موشکی به سوریه صادر کرده است.
ائتلاف توقف جنگ که بزرگ‌ترین نهاد مخالف جنگ در انگلیس به شمار می‌رود در بیانیه‌ای درگیری نظامی در سوریه را محکوم‌به شکست دانست و تصریح کرد که تنها راه‌حل بحران این کشور، ایجاد آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و به‌طورکلی اتخاذ راهکار سیاسی است
اروپام ** هـ ن **1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس سوريه روسيه رودني شكسپير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه