Web Analytics Made Easy - Statcounter


در نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی اولین نماد ماندگار شهر تهران در ساختمان ستادی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران به نام این شهید والا مقام کلید خورد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، در این مراسم که با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیته نامگذاری وحجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر مفاخریان شهردار منطقه ۹، دکتر حاجوی شهردار منطقه ۷، دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و دیگر مدعوین برگزار شد، دکتر رضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران ضمن عرض خوشامدگویی به حاضرین و همچنین ابراز خشنودی از اجرای طرح نمادهای ماندگار در شهرداری تهران گفت: این طرح پس از استقبال از سوی شورای اسلامی شهر تهران و شخص دکتر حق شناس با توجه به همجواری اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران با بزرگراه امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سالروز شهادتش به نام این شهید بزرگوار از اداره کل امور ایثارگران شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جلالی با اشاره به اینکه شهدا ذخایر ارزشمند انقلاب هستند افزود: اجرای طرح نمادهای ماندگار در شهر تهران و نامگذاری ساختمان های ستادی شهرداری به نام شهدای بزرگوار از سوی اداره کل امور ایثارگران در راستای ترویج  و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت انجام می شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور تعداد زیادی ایثارگر در شورای شهر پنجم این موضوع را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم با توجه به رایزنی های انجام شده کمیته ایثارگران در شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شود تا به نحو احسن دغدغه های ایثارگران مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تکریم شقایق ها در همایش ملی بزرگان بی جانشین در سالروز ازادسازی خرمشهر در مرکز همایش های برج میلاد گفت: یکی از اهداف ویژه اداره کل که باید در مناطق پیگیری شود توجه و خدمت به یادگارانی است که امروز به عنوان ایثارگر در جامعه شناخته می شوند و در طول سال های بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کمتر به این عزیزان خدمت شده است و ما تلاش داریم با برگزاری همایش بزرگان بی جانشین از مقام عالی این عزیزان تجلیل به عمل آوریم.

در ا دامه این مراسم نیز دکتر حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خشنودی از اجرای این طرح در شهر تهران گفت: خوشحالیم که شروع طرح نمادهای ماندگار با نامگذاری اداره کل امور ایثارگران به نام امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرها ما نیازمند یادآوری خاطرات مشترک و مرور آنها از سوی شهروندان هستیم خاطر نشان کرد: شهر یک موقعیت جغرافیایی است که انسان ها را گرد هم جمع کرده در این میان ما باید بتوانیم خاطرات مشترکی را از طریق اجرای طرح هایی همچون اجرای طرح نماد ماندگار در شهر تهران ایجاد کنیم و با نماد سازی شهروندان را به سمت و سوی اهداف و سیره ی ماندگاران نظام خصوصا شهدای والا مقام سوق دهیم و همچنین با آغشتن شهر و فضاهای شهری به نام و یاد شهدا شاهد آرامش و آسایش روح و روانی در جامعه باشیم.

دکتر حق شناس یکی دیگر از اهداف اجرای طرح نمادهای ماندگار را تکریم شهدا و ایثارگران دانست و متذکر شد: شهدا در نزد خداوند در بالاترین مرتبه هستند و قطعا نیازی به این قبیل کارها ندارند اما وظیفه ی ما است که با اجرای این قبیل طرح ها یاد و خاطره ی آنان را زنده نگه داشته و آرمان های آنان را در جامعه ساری و جاری کنیم. و یادمان باشد همواره همگان مدیون خون پاک شهدا و مجاهدت های دلیرانه شهیدان والا مقام هستیم.

بنابراین گزارش در ادامه ی این برنامه دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند امیر سپهبد صیاد شیرازی به بیان خاطراتی از پدر شهیدش پرداخت و گفت: شهید علی صیاد شیرازی دارای دو ویژگی بارز ولایتمداری و دینداری بود و در تمامی طول دوران خدمت خود با رعایت اخلاص، صفا و رعایت امانت مسئولیت های خود را بر عهده داشت تا با توجه به مشیت الهی به مقام والای شهادت نائل آمد.

فرزند شهید علی صیاد شیرازی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین عبادات را خدمت به مردم دانست و افزود: مردم ما بهترین هستند و قطعا لیاقت بهترین ها دارند و خدمت به مردم و رسیدگی به امور آنها قطعا عبادت محسوب می شود و وظیفه ی تمام مسئولین در هر رده ای خدمت رسانی خوب و بهینه به شهروندان است.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم نیز دکتر مفاخریان شهردار منطقه ۹ و دکتر حاجوی شهردار منطقه ۷ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم نامگذاری اداره کل امور ا یثارگران به نام امیر سپهبد علی صیاد شیرازی،  اجرای طرح نمادهای ماندگار را اقدامی مناسب و قابل تقدیر در راستای تکریم شهدا و ایثارگران و همچنین احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانستند.

در پایان با رونمایی از تابلو ساختمان اداره کل ایثارگران به نام مبارک سپهبد شهید علی صیاد شیرازی رسما طرح نمادهای ماندگار در شهر تهران کلید خورد .

true برچسب ها : شهرداری تهران شهید صیاد شیرازی محمدجواد حق شناس true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد