Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رهبر جریان صدر عراق ضمن تحریک آمیز خواندن اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه، به ملت سوریه تأکید کرد که اجازه ندهند آمریکا در کشورشان مداخله کند.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله نظامی به سوریه را «تحریک آمیز» قلمداد کرد.

صدر در این زمینه گفت: «اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوریه در این روزها، اظهارات تحریک آمیزی است و منطقه را به قهقرا خواهد برد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «السومریه» به نقل از رهبر جریان صدر گزارش داد که «جنگ هرگز راهکار عقلانی نیست و مداخله در امور ملت‌ها و کشورها مردود است».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد که ملت سوریه تنها طرفی است که باید سرنوشت خود را رقم زده و دولتش را تعیین کند.
وی با بیان این مطلب افزود: «ما در عراق اجازه نخواهیم داد که جنگ در سوریه گسترش یابد و به عراق کشیده شود».

صدر همچنین خاطر نشان کرد که «ما به دولت عراق برای پشتیبانی از مرزهای غربی اعلام آمادگی می‌کنیم تا شر آمریکایی و اشغال سوریه توسط آمریکا را دور کنیم».

رهبر جریان صدر عراق اظهار داشت: «اگر مقدسات ما در سوریه در معرض خطر قرار گیرد، دست روی دست نخواهیم گذاشت».

وی در پایان به ملت سوریه سفارش کرد که مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را نپذیرند، وگرنه «رنج و دردهای ما برای آنان تکرار خواهد شد».

ترامپ چهارشنبه در توئیتر اعلام کرده بود که با استفاه از موشک‌های جدید و هوشمند به سوریه حمله خواهد کرد. 

در پی ادعای کشورهای غربی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق و متهم کردن ارتش سوریه، آمریکا و انگلیس و فرانسه با اظهارات جنگ‌طلبانه در حال تهدید سوریه و روسیه به حمله نظامی هستند.

در پی سخنان تهدیدآمیز سران آمریکا و انگلیس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت (آمیکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین) در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و هشدار داد که کنترل اوضاع از دستان این کشورها خارج نشود.

انتهای پیام/ص

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق