Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:49:57 GMT

دانش آموزان تالشی قهرمان مسابقات بوکس تایلند شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۳۶۲۴

دانش آموزان تالشی قهرمان مسابقات بوکس تایلند شدند

آستارا - ایرنا - 2 دانش آموز از شهرستان تالش استان گیلان در مسابقات جهانی بوکس موی تای 2018 تایلند، مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش به ایرنا در این مسابقات که در سطح B و در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد؛ حنانه یونس نژاد دانش آموز سال دهم مدرسه دخترانه آزادی مقام دوم و علیرضا نجفی دانش آموز سال یازدهم مدرسه شهید بهشتی لیسار تالش مقام سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسابقات از دهم تا نوزدهم ماه مارس 2018 در استان ناخون راتچاسیما‏ تایلند برگزار شد و شش ورزشکار از استان گیلان در آن شرکت کرده بودند.
موی تای یا بوکس تایلندی به معنی مشت زدن است و یکی از سبک های آزاد ورزش رزمی به شمار می رود و مبارزات آن به صورت برخورد کامل و در رینگ اجرا می‌ شود. تکنیک‌ های مشت در موی تای به بوکس غربی شباهت زیادی دارد و فنون گلاویزی، این رشته را به رشته های کیک بوکسینگ و ساندا شبیه کرده است.
چهار هزار و 600 ورزشکار از جمله یک هزار و 125 زن در تالش به فعالیت ورزشی مشغول هستند. این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت و 32 هزار دانش آموز در غرب استان گیلان قرار دارد.

** 45 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری تالش استفاده کردند
فرماندار تالش گفت: گردشگاه ها و طرح های ساحلی این شهرستان قابلیت های زیادی دارند و در تعطیلات نوروز، 45 هزار مسافر با استقرار چادر از مناطق گردشگری استفاده کردند.
سید عیسی مهدوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهرت جاذبه های گردشگری تالش فراگیر شده و در تعطیلات نوروز، حدود یک میلیون گردشگر با 360 هزار دستگاه وسیله نقلیه از محورهای آستارا، رشت و انزلی به تالش وارد شدند.
وی اظهار کرد: از مجموع مهمانان وارد شده، 2 هزار نفر از امکانات هتل ها و مسافرخانه های این شهرستان استفاده کردند.
وی ادامه داد: هفت هزار و 930 گردشگر نیز در مدارس تالش اسکان یافته بودند و از همه امکانات و ظرفیت های موجود شهرستان، برای استقبال و اسکان گردشگران استفاده شده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و هفت طرح ساحلی در حاشیه دریای خزر و جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی متعدد در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مسابقات جهاني بوكس گيلان تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد