Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:20:55 GMT

600 دانش آموز پلدختر در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۴۱۹۹

600 دانش آموز پلدختر در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره آموزش پرورش پلدختر پلدختر گفت: 600 دانش آموز مقطع ابتدایی پلدختر در جشنواره منطقه ای جابر بن حیان شرکت کردند.

رضا شاهمرادی روز پنجشنبه در حاشیه آئین افتتاح این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مرحله منطقه ای 200 اثر در قالب ارائه طرح های پژوهشی و تحقیقی، مدل، نمایش ، آزمایش و طراحی و ساخت در این جشنواره به نمایش گذاشته شد که طرح های برگزیده به مرحله استانی راه خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اهداف جشنواره جابربن حیان اشاره کرد و افزود: کنجکاوی دانش آموزان به شناخت پدیده ها، فکر کردن، شنیدن، گفتن، بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن از جمله اهداف علمی آموزشی این جشنواره است.
وی همکاری با سایر دانش آموزان و شرکت آنها در بازی ها و فعالیت های گروهی را از اهداف اجتماعی و محافظت و استفاده از حواس و حفظ محیط زیست را از اهداف زیستی این جشنواره عنوان کرد.
رییس اداره آموزش و پرورش پلدختر همچنین گفت: برگزاری این جشنواره باعث تشویق دانش اموزان به پژوهش ، فعالیت های علمی ، روحیه پرسشگری و کنجکاوی ،تقویت مهارت های زندگی ، شناسایی و تقویت استعداد های دانش آموزان و آشنایی آنها با علوم و فناوری های جدید و افزایش سطح خلاقیت می شود.
آیین افتتاح جشنواره جابربن حیان در سالن اجتماعات دبیرستان شاهد دوره اول پلدختر برگزار شد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره جابر بن حيان مقطع ابتدايي پلدختر افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون جوانان جمعیت هلال احمر فارس گفت: دوازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت ۱۸۲ دانش‌آموز در دو بخش خواهران و برادران در دو روز متوالی به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد.

مهدی فیروزه عنوان کرد: در این مسابقات، دانش آموزان از ۷ شهرستان آباده، اقلید، ارسنجان، پاسارگاد، زرقان، خرم بید و مرودشت پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، ارزیابی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر فارس تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح دستیابی به شعار هر دانش‌آموز یک امدادگر است و این مسابقات به منظور ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

فیروزه با اشاره به اینکه این مسابقات نوعی تربیت دانش آموزان برای خودامدادی - دگرامدادی و فعالیت اجتماعی است بیان کرد: این دوره از مسابقات در ۴ منطقه استان برگزار و تیم‌های برتر خواهران و برادران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند.

طرح ملی دانش آموز آماده در روزهای سخت که به اختصار دادرس نامیده می‌شود یکی از طرح‌های آموزشی-مهارتی هلال احمر است که ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم برگزار می‌گردد.

کد خبر 6085116

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری