Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی وحدت در سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانال رسمی مجمع جهانی تقریب مذاهب در تلگرام گزارش داد، در آغاز نشست بشار اسد به هیئت مجمع تقریب  و سایر هیئت‌های شرکت کننده در نخستین اجلاس وحدت امت اسلامی که برای نخستین بار در سوریه برگزار شد خوش آمد گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از حضور علما و نخبگان در سوریه و با اشاره به شرایط حساس کنونی که این کشور مورد تهاجم استکبار قرار دارد  این حضور را نشانه حمایت ملت‌های مسلمان از محور مقاومت و خصوصا کشور سوریه عنوان کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت: «ما در سوریه به نقش علما و وحدت مسلمین در این شرایط حساس باور داریم و نقش سازنده عالمان دینی مانند سایه‌ای بر سر ملت‌های مسلمان است». وی عنوان کرد: «اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران مرا با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند  موجب افتخار من است».

رئیس جمهور سوریه درپایان از علماء خواست که مبانی عقلی وحدت و مقاومت را مورد بررسی قرار دهند و ویروس تکفیر را شناسایی کرده و پادزهر آن را ارائه دهند.

پس از سخنان بشار اسد، آیت الله اراکی به عنوان نخستین سخنران از رئیس جمهور و وزیر اوقاف سوریه که زمینه تاسیس مجمع وحدت امت و برگزاری این اجلاس با حضور بزرگانی از علما و متفکران جهان اسلام را  فراهم آوردند تشکر و قدر دانی کرد و بر نقش علما در ایجاد بستر محکم برای وحدت جوامع تاکید نمود.

دبیر کل مجمع تقریب افزود : کشور سوریه به جهانیان ثابت کرد با وجود رئیس جمهوری حکیم و مردمی شجاع و مقاوم می‌توان کارهای بزرگی به ثمر رساند که ان‌شاءالله فتح قدس از دستاوردهای آن خواهد بود.

آیت الله اراکی در دیدار خصوصی با رییس جمهور سوریه چهار موضوع  را پیشنهاد کرد که وی ضمن تحسین این پیشنهادهای مهم دستور لازم را برای اجرا صادر نمود. ۱-تاسیس مرکز ترویج اسلام معتدل، ۲-تاسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد. ۳-تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه ۴-پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود