Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:42:49 GMT

دارندگان اخلاق نیکو محبوب پیامبر اکرم (ص) هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۴۲۲۹

دارندگان اخلاق نیکو محبوب پیامبر اکرم (ص) هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه اخلاق نیکو از اعمالی است که انسان را به بهشت می برد و نشانه شرافت انسانها است، گفت: کسانی که اخلاق نیک دارند محبوب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مولوی غلام حیدر فاروقی امروز ( 23 فروردین) در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن استان اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بعثت پیامبر را به عنوان منت و احسان به مومنان تذکر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درحالی که که ظلم و ستم و بی عدالتی سراسر جهان را فرا گرفته بود و دختران را زنده به گور می کردند مبعوث شد، افزود: خداوند تلاوت آیات قرآن و آموختن اسرار حکمت و شریعت را وظیفه پیامبر اسلام می داند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر اینکه اگر به سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چنگ بزنیم از بدبختی و نابسامانی نجات می یابیم، گفت: خداوند در قرآن از اخلاق نیکو پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تجلیل و تعریف می کند و ما از اخلاق پیامبر اسلام به مفاهیم قرآن پی می بریم.

 

فاروقی با اشاره به اینکه یکی از اخلاق بارز پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عفو و گذشت بود، ادامه داد: باید در این همایش پیامبر رحمت، بیاموزیم اخلاق و سیره پیامبر چه بود و تنها با نشستن و شعار دادن نمی توان گفت پیامبر را دوست داریم و به سنت پیامبر عمل می کنیم.

 

وی بیان کرد: اخلاق پیامبر بسیار جذاب بود و افراد بسیاری به همین علت جذب اسلام شدند؛ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مبعوث شد تا بگوید انسان بیهوده آفریده نشده است و مرگ پایان زندگی برای بشر نیست.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مبعوث شد تا کرامت انسانها را بازگرداند، افزود: بعثت پیامبر برای نهادینه کردن اخلاق کریمه بوده است.

 

فاروقی با اشاره به اینکه حیا از نشانه های اخلاق نیکو در انسان است و اگر انسان حیا نداشته باشد دست به هر جنایت و بی حرمتی می زند، گفت: از دیگر نشانه های اخلاق کریمه؛ راستگویی، عفاف، عجول نبودن و حسرت نورزیدن است اما متاسفانه امروز دروغ در بین مسلمانان نهادینه شده و برخی در دروغگویی از هم سبقت می گیرند.

 

به گفته وی در جامعه ای که بخل و غرور و کبر و رذایل اخلاقی باشد رحم و شفقت از بین می رود و بدبخترین انسان کسی است که رحم و شفقت نداشته باشد و زمانی شفقت در جامعه محقق می شود که اخلاق کریمه داشته باشیم.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر اینکه این همه جنایت و بی رحمی کسانی که ادعای مسلمانی دارند ننگ است و این افراد بویی از اسلام نبرده اند، عنوان کرد: پیامبر رحمه للعالمین است و مسلمانان و مومنان مانند اجزای ساختمان به هم وابسته هستند و هر مومنی باید خیرخواه برادر مسلمان خود در سراسر جهان باشد.

 

فاروقی بیان کرد: اگر می خواهیم متمسک به سیره پیامبر باشیم باید اخلاق پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را در همه شئون زندگی پیاده کنیم.

 

وی تاکید داشت: اخلاق نیکو از اعمالی است که انسان را به بهشت می برد و نشانه شرافت انسانها است و کسانی که اخلاق نیک دارند محبوب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هستند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت حمایت از کالای ایرانی ارز بیرجند ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور شعار سال ۹۷ سبک زندگی اسلامی قرآن کریم روز ملی فناوری هسته ای امام جمعه اهل سنت بیرجند مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیرجند کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی بعد از گل تاریخی نیکو ویلیامز مقابل هواداران اتلتیکو مادرید / فیلم

ستاره اتلتیک بیلبائو جدیدترین قربانی نژادپرستی در فوتبال است.

دانلود (4.5MB)

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • خوشحالی بعد از گل تاریخی نیکو ویلیامز مقابل هواداران اتلتیکو مادرید / فیلم
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن