Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@08:34:36 GMT

مبارزه با این سرطان مردانه با ورزش و رژیم غذایی مناسب!

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۴۳۳۹

مبارزه با این سرطان مردانه با ورزش و رژیم غذایی مناسب!

رکنا: سرطان پروستات در مردان شایع ترین بیماری است که با ورزش و رژیم غذایی قابل کنترل است.

مطالعه جدید نشان می دهد ورزش و تغذیه سالم می تواند با عوارض جانبی نظیر هورمون درمانی برای سرطان پروستات مقابله کند. «درمان محرومیت از آندروژن» موجب توقف ترشح تستوسترون و سایر هورمون های مردانه که عامل رشد سرطان پروستات هستند، می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، توقف این هورمون ها منجر به از بین رفتن توده های عضلانی و استقامت ماهیچه ها و همچنین افزایش چربی بدن می شود و بیمار را در معرض ریسک بالا دیابت، بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامت قرار می دهد.

در این مطالعه که شامل ۳۲ مرد بود، محققان دریافتند ورزش در حد متوسط و تغذیه سالم عاملی محافظ در برابر عوارض جانبی ناشی از درمان محرومیت از آندروژن است.

نیمی از مردان در یک برنامه ۱۲ هفته ای ورزش و تغذیه قرار گرفتند، در حالیکه نیمی دیگر تنها تحت آموزش در مورد بیماری شان و ورزش قرار گرفتند.

سه ماه بعد از این برنامه، شرکت کنندگان در برنامه ورزش قدرت ماهیچه ها و حرکت شان افزایش یافته بود و چربی بدن شان کاهش یافته بود. بیمارانی که در این گروه حضور نداشتند شاهد کاهش مقاومت و قدرت حرکت عضلات و افزایش چربی بدن شان بودند.

«برایان فوچت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با افزایش چربی بدن و کاهش عضلات در طول هورمون درمانی، این مردان در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری های مزمن نظیر اختلال متابولیک هستند که پیش عامل ابتلا به دیابت Diabetes و بیماری قلبی محسوب می شود.»از اینرو محققان بر داشتن تغذیه سالم و ورزش در طول درمان تاکید دارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سلامت دیابت Diabetes رژیم غذایی سرطان سرطان پروستات مردان ورزش عکس ایران دختر فیلم حوادث حوادث تهران اخبار تهران شهروند مرد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوزها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند. بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوزها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می رسید.

۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز که با خوردن آنها به‌آسانی وزن کم می‌کنید

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید کد خبر 847437 برچسب‌ها رژیم غذایی لبنیات - پنیر

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟