Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: برای بررسی راهکارهای توسعه مراودات تجاری ایران و قطر نشست مشترک هیئت تجاری این دو کشور اردیبهشت تشکیل می‌شود. ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر شهریاری صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تجاری استان بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالای تجاری برخوردار است اظهار داشت: خرمای ایرانی به ویژه استان بوشهر متقاضیان زیادی در کشورهای شرق اروپا، خاورمیانه، شمال آسیا و  دیگر کشورها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از علاقه‌‌مندی فعالان اقتصادی دو کشور ایران و قطر برای توسعه مبادلات تجاری خبر داد و افزود: در این راستا هیئت‌های تجاری دو کشور از ظرفیت‌های مناطق بندری همدیگر از جمله استان بوشهر دیدن کردند.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از تشکبل نشست مشترک تجار دو کشور خبر داد و  گفت: برای بررسی راهکارهای توسعه مراودات تجاری ایران و قطر نشست مشترک هیئت تجاری این دو کشور اردیبهشت تشکیل می‌شود.

 شهریاری، مزیت‌های استان بوشهر در عرصه تجارت خارجی مهم دانست و افزود: استان بوشهر به‌عنوان یکی استان سوق‌الجیشی نسبت به سایر استان‌ها از مزیت‌های رقابتی بالایی برای صادرات به قطر برخوردار است.

وی با اشاره به اقبال کشورهای مختلف از کالاها و محصولات ایرانی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق حمایت فراگیر از تولیدات ایرانی در چند مدت اخیر اقبال خوبی به پذیرش کالاهای ایرانی به ویژه کشورهای حوزه شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آسیا داشته‌اند که باید این فرصت غنیمت شمرده شود.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از مثبت بودن تراز تجاری ایران با قطر خبر داد و بیان کرد:در حوزه صادرات آبزیان تراز تجاری ایران با بسیاری از کشورها از جمله قطر مثبت است که توسعه این مهم در اولویت قرار دارد.

شهریاری با تاکید بر پیگیری مشکلات تجار از طریق شورای گفت‌وگو  دولت با بخش خصوصی گفت: در این راستا باید ارکان شورا تشکیل شود و برای هماهنگی بیشترکارگروه تخصصی قبل از تشکیل جلسات تشکیل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به برخی از ایرادهای قانونی حاکم بر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان مشخص شده نیاز است نشست‌هایی برای برگزاری هر چه پربارتر  این شورا با تولیدکنندگان، صادر کنندگان و فعالان اقتصادی فراهم شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین