Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:23:14 GMT

علمای شیعه و سنی باید با اندیشه تکفیری مبارزه کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۴۷۰۰

علمای شیعه و سنی باید با اندیشه تکفیری مبارزه کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه علمای شیعه و سنی باید با اندیشه تکفیری مبارزه کنند، گفت: این جرم محسوب می شود که افرادی که لباس روحانیت می پوشند در برابر اندیشه تکفیری سکوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد حسن زمانی امروز ( 23 فروردین) در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن استان اظهار کرد: تنها راه امت اسلامی و جامعه اسلامی تأسی از خاتم انبیاء حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جامعه ای که امید به رضوان الهی دارند و می خواهد سعادت ابدی پیدا کند و تمام زندگیش به یاد خداوند باشد تنها راه آن تأسی از پیامبر اسلام است، گفت: تنها راز عالم هستی تأسی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه جامعه بشریت رویکرد مثبت به اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نشان می دهد، عنوان کرد: پیامبر اسلام اسوه است و برای علما و روحانیون که وارثان پیامبر هستند وظیفه تأسی بیشتر است.

 

حجت الاسلام زمانی به صفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در قرآن و صفات روحانی پیامبرگونه اشاره کرد و گفت: اولین صفت پیامبر اسلام تحجد است اما بعضی علما لباس عبادت پوشیدند اما از تحجد فاصله گرفتند.

 

وی با تاکید بر اینکه از دیگر صفات پیامبر اسلام تعالیم حکمت و تلاوت آیات الهی است، ادامه داد: متاسفانه در این خصوص نقیصه داریم و ارتباطمان با قرآن و تفسیر آن کمتر شده است.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه جامعه به آسیب های اجتماعی بسیاری مبتلا شده، تاکید کرد: علما و روحانیون شیعه و سنی مسئول هستند که این آسیب های جامعه را شجاعانه درمان کنند.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه علمای شیعه و سنی باید با اندیشه تکفیری مبارزه کنند، اظهار کرد: این جرم محسوب می شود که افرادی که لباس روحانیت می پوشند در برابر اندیشه تکفیری سکوت داشته باشند.

 

 به گفته وی همه باید صفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در خود تقویت کنیم.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس حمایت از کالای ایرانی ارز ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور بیرجند شعار سال ۹۷ سبک زندگی اسلامی قرآن کریم روز ملی فناوری هسته ای مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور خراسان جنوبي بیرجند کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است