Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش ۵۰ درصدی میزان بارندگی در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های مقابله با پدیده خشک‌سالی در دستور کار جهاد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قرائیان ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه از ابتدای امسال میزان بارندگی‌ها در استان سمنان در مقایسه با سنوات قبل کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، ابراز داشت: با توجه به اینکه سمنان با میزان ۱۰۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلی‌متر دومین استان خشک کشور محسوب می‌شود بنابراین برای مقابله با پدیده خشک‌سالی و آثار و تبعات آن در بخش کشاورزی باید برنامه‌های خاصی انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه با کاهش میزان بارندگی‌ها چشمه‌ها و قنوات تحت تأثیر واقع خواهند شد، افزود: در برخی مناطق شمالی استان حدود یک‌سوم میزان بلندمدت بارندگی را شاهد هستیم بنابراین در این شرایط بحرانی باید برنامه‌ریزی لازم و دقیق برای کاهش خسارت بر بخش کشاورزی استان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی به باغداران و ارائه توصیه‌های فنی برای مقابله با پدیده خشک‌سالی پیگیری می‌شود، ابراز داشت: ۵۴ هزار هکتار باغ آبی مثمر در سطح استان وجود دارد که این مهم می‌طلبد تا بهره‌برداران بخش کشاورزی مورد آموزش واقع شوند.

قرائیان در ادامه تصریح کرد: در شرایط خشک‌سالی کشت محصولات پر آب اثرات جبران‌ناپذیری بر روی بخش کشاورزی خواهد داشت و باید اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف استان سمنان رعایت شود چراکه در این شرایط برخلاف زراعت یک‌ساله کاهش سطح کشت‌های دائمی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی موجود و بروز پدیده خشک‌سالی برنامه‌های کاهش اثرات مخرب کمبود آب در باغات استان سمنان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته

ایسنا/سمنان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۲۰ میلیمتری در ایستگاه تاش در شهرستان شاهرود خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از منطقه تاش در شرق استان، ایستگاه‌های بادله کوه و طزره در دامغان با ۱۶.۴ و ۱۶ میلی‌متر و رامه بالا در شهرستان آرادان با ۱۵.۵ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش را در استان طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

وی از بارش ۲.۹ میلیمتری در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: سمنان از ابتدای این سال آبی تا کنون ۶۱ میلیمتر بارندگی داشته است که با بارندگی ۶۳.۴ میلیمتر سال گذشته تنها ۲.۴ میلیمتر اختلاف بارش دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همچنین از بارش ۳.۲ در شاهرود دیگر شهر دارای تنش آبی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ایستگاه شاهرود از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۰۷.۷میلیمتر بارندگی داشته که این رقم ۲۴.۳ میلی‌متر بیشتر از بارش ۸۳.۴ میلیمتری سال آبی گذشته این ایستگاه است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی طی روزهای قبل در این استان، گفت: بارندگی‌های ناشی از سامانه فعلی در برخی نقاط استان تا پنجشنبه و جمعه ادامه دارد.

میرشجاع با اشاره به ثبت بارش‌های ناشی از این سامانه، ادامه داد:  پیش‌بینی می‌شود این سامانه فردا پنجشنبه تقویت شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • تداوم بارندگی تا پایان هفته در سمنان
  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم