Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:47:34 GMT

علم الهدی: طب اسلامی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۴۹۰۱

علم الهدی: طب اسلامی وجود ندارد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: در اسلام چیزی به عنوان طب اسلامی وجود ندارد و اگر چنین مساله ای وجود داشت خود امامان معصوم (ع) که مبداء جوشش اسلام هستند به طبیبان مراجعه نمی کردند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، پنجشنبه در آیین آغاز به کار مجمع سلامت و رونمایی از سند توسعه سلامت استان در مشهد افزود: حتی در روایات آمده است که امام جعفر صادق (ع) برای درمان درد خود به یک طبیب کافر مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مساله سلامت نباید ملعبه برخی مسائل و بینش های اجتماعی عام و خاص قرار گیرد زیرا مساله سلامت متصل به علم و تخصص است.
امام جمعه مشهد گفت: سلامت با تخصص در طب گره خورده و خارج از این تخصص، تامین سلامت با هیچ کیفیت و با هیچ تمسکی قابل اجرا نیست.
وی افزود: ذات مقدس پروردگار، اندیشه رسا و توانمندی طبیب متخصص را ابزاری برای شفای بیماران قرار داده است اما آن شفا با اراده حق صورت می گیرد و نباید به سایر مسائلی که به صورت شعاری ارائه می شود، توجه کرد.
وی ادامه داد: تشکیل مجمع سلامت اقدامی قابل توجه و شایسته از سوی دولت است و سلامت در حقیقت یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی انسان بعد از اصل حیات و زندگی است.
امام جمعه مشهد گفت: عوامل دخیل در سلامت انسانها، عوامل ارزشمندی هستند که بر زندگانی افراد بشر و جامعه بشری تاثیر می گذارند.
علم الهدی افزود: انسانی که یا با توان علمی و فکری و اندیشه خود یا با دستگیری و ارائه خدمات به دیگران حیات بخش سایر انسانها و زندگی بخش افراد است جایگاه رفیعی دارد و پزشکان از ارزشمندترین عناصر در زمینه حیات و زندگی انسانها به شمار می روند.
او ادامه داد: ارزشمندترین زندگی ها، زندگی انسانهایی است که هم ایمان دارند و هم عمل صالح انجام می دهند و عمل صالح تنها یک کار خوب نیست بلکه کار خوب آمیخته با باورمندی به خدا و معاد است.
امام جمعه مشهد گفت: قرآن کریم زندگی بهتر اجتماعی را شایسته جامعه مومن و دارای عمل صالح معرفی می کند و اگر کار خوب از پشتوانه خداباوری برخوردار باشد به صورت جدی تداوم پیدا می کند.
آیت الله علم الهدی افزود: اگر کار خوبی از پشتوانه خداباوری برخوردار نباشد حتما با انگیزه مادی صورت گرفته و ارزش عمل صالح را ندارد زیرا فرد انجام دهنده این کار در ازای کار خوب خود بهره مادی یا اجتماعی برده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شعار سال سازمان جهانی بهداشت با محوریت 'اجتماعی شدن سلامت' گفت: تضمینی برای تداوم اجرای این شعار در شکل عام و کلی خود و با کیفیتی که در جامعه جهانی اجرا می شود وجود ندارد اما در جامعه دینی چون کار خوب به صورت عمل صالح تحقق می یابد هم تداوم دارد و هم به صورت جدی اجرا می شود.
علم الهدی به تشکیل مجمع سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: تقویت ایمان و خداباوری باید پشتوانه این اقدام ارزشی باشد.
وی تاکید کرد: سلامت، موضوعی علمی و تخصصی و وابسته به دانش و تخصص خاصی است لذا خیرین سلامت در ساختن مراکز درمانی توجه کنند که کار نیک خود را با مشارکت متخصصان حوزه سلامت انجام دهند تا ثمرات بیشتری داشته باشد.
1922/7489/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طب اسلامي مجمع سلامت مشهد علم الهدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نادر اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت گفت:برنامه‌های هفته سلامت صرفا حول مسائل پزشکی نیست بلکه در ابعاد وسیع‌تری مثل موضوعات آموزشی، آگاه سازی کودکان و دانش آموزان از خودمراقبتی در حوزه‌های جسمی، حرکتی، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و حیطه‌های روانی و عاطفی است.

وی افزودکبرنامه‌های هفته سلامت از طریق تقویت فرهنگ مشارکتی، یادگیری سازمانی، توانمندسازی و تقویت فرهنگ شهروندی اثربخشی‌های خاصی دارند در واقع ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است، یعنی برپایه دانش، باور و نگرش رفتار‌ها در هویت بخشی زندگی دانش آموزان و جامعه عمل می‌کنند.

اسدی گفت:ایام هفته سلامت یک پویش همگانی برای موضوع سلامت است. هفته سلامت مختص به یک نهاد خاص نیست و تمام افراد و نهاد‌های رسمی و غیر رسمی جامعه در این پویش همگانی نقش ایفا کنند.

وی گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نقشه راه و سیر حرکت تحولی در مدارس یکی از ساحت‌های شش گانه تربیتی را ساحت زیستی و بدنی تعریف کرده، برای داشتن ایران قوی و مدرسه قوی مورد نظر دولت سیزدهم، تقویت ارزش‌های دینی، هویت ملی و اعتقادی و همچنین زیستی و بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:هیچکس مسئول شادی، موفقیت و سلامتی شما نیست جز خودتان، پس مسئولیت پذیر باشید، ورزش و پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرا دهید، ترکیب سلامت و ورزش یک ترکیب برنده و پایه گذار فرهنگی است، هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکرده و لبخند را از خودتان دریغ نکنید.

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد