Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: وقتی کتاب مناسبی در اختیار دانش آموزان نباشد و یا برنامه و شیوه تدریس معلمان مناسب نباشد نمی توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

به گزارش ایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش با وی عنوان کرد: در تربیت فرزندان سه ضلع مهم جامعه و خانواده و آموزش و پرورش وجود دارد که در این میان آموزش و پرورش نقش اثرگذاری در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش، آموزش مهارت به دانش آموزان طبق نیاز جامعه است نباید روند آموزش و پرورش به گونه ای باشد که پس از اتمام تحصیلات، دانش آموزان با مهارت و کار و حرفه ای آشنایی نداشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و پرورش شخصیت دانش آموزان را پرورش می دهد بسیاری از شخصیت ها در دوران بزرگسالی ریشه در آموزش هایی که در دوران کودکی گرفته اند دارند.

وی بیان کرد: کتاب مناسب، برنامه ریزی و نحوه آموزش معلمان هر کدام در تربیت دانش آموزان اثر دارد.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: موضوعات کتاب باید متناسب با آموزه های دینی باشد و برنامه ها نیز باید جامع و کامل بوده و از طرفی معلمان نیز با برنامه ای کامل به تدریس بپردازد.

وی گفت: وقتی کتاب مناسبی در اختیار دانش آموزان نباشد و یا برنامه و شیوه تدریس معلمان مناسب نباشد نمی توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با اطلاع رسانی در مورد مشکلات و آسیب‌ها، جامعه را نسبت به خطراتی که جوانان را تهدید می کند آشنا سازد.

وی افزود: با توجه به توان و استعدادهایی که در دانش آموزان وجود دارد آموزش و پرورش می تواند طبق آموزه های قرآنی و معارف دینی و نهج البلاغه و صحیفه و احکام و مبانی اسلامی به تربیت نسل ها بپردازد.

این مرجع تقلید شیعه پیرامون فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی هم یک فرصت و هم تهدیدی خطرناک به شمار می رود اما متاسفانه این فضا آسیب های بیشماری را در پی داشته است.

وی گفت: با توجه به این خطرات باید در زمینه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خودکفایی برسیم تا فضایی امن و پاک را به وجود بیاوریم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اول و اخر را در منطقه می زند و همین امر موجب می شود تا رئیس جمهور آمریکا شب و روز علیه ما سخن بگوید از این رو آموزش و پرورش باید با تربیت نسلی انقلابی در مواجهه با دشمنان گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور جوانان معتقد بقای نظام جمهوری اسلامی را تضمین می سازد ما می توانیم نسلی انقلابی داشته باشیم تا دشمن نتواند به این نظام و انقلاب و جوانان آن گزندی وارد کند.

این مرجع تقلید شیعه در پایان در خصوص رونمایی از کتب کنگره نقش شیعه در پیداش و گسترش علوم اسلامی عنوان کرد: این کنگره با رونمایی از 40 اثر از دانشمندان جهان اسلام اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه