Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@16:55:59 GMT

4 راهکار بهداشتی برای مراقبت از پا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۶۱۶۴

4 راهکار بهداشتی برای مراقبت از پا

رکنا: رعایت بهداشت پاها اهمیت ویژه ای دارد زیرا چنانچه زخم یا خراشی در پا وجود داشته باشد عاملی برای بیماری خواهد شد.

۱. زدن کمی کرم یا ژل‌های آبرسان به پوست و اطراف ناخن پا باعث می‌شود خشکی این ناحیه برطرف شود. سعی کنید این کار را هر شب قبل از خوابیدن یعنی درست وقتی که پاهایتان دیگر در تماس با زمین نیست، انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ روغن کرچک که حاوی ویتامینE است.

۲. بعد از حمام‌کردن یا شنا یا هر وقتی که پاهایتان خیس می‌شود، فاصله بین انگشتان پاهایتان را خشک کنید چون مرطوب ماندن انگشتان خطر مبتلا شدن به قارچ‌ را افزایش می‌دهد. ناخن‌های پایتان را هم باید به موقع بگیرید. می‌توانید این کار را بعد از استحمام انجام دهید که ناخن‌ها خیلی سفت نیستند.

۳. بهتر است برای پاک‌کردن لاک ناخن از محصولاتی که در مواد تشکیل‌دهنده آنها مواد شیمیایی‌ای مثل فرمالدیید یا استون وجود دارد کمتر استفاده کنید زیرا باعث خشکی ناخن پا می‌شود.

۴. گاهی ناخن پاها دچار عارضه‌ قارچ می‌شود. اگر این اتفاق به هر دلیلی افتاد، روغن درخت چای را امتحان کنید که یک ماده ضدعفونی‌کننده قوی است و به از بین رفتن قارچ کمک می‌کند. یک یا دو بار در روز این روغن را به ناخن پاهایتان بزنید. بهترین زمان این کار بعد از استحمام است که پوست در نرم‌ترین حالت ممکن است. ضمنا اگر ناخن‌هایتان حالت شکننده‌ای دارد، باید از منابع اسیدهای چرب استفاده کنید (انواع ماهی‌ها و اگر ماهی دوست ندارید، با نظر پزشکتان قرص امگا۳ بخورید).

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران چای خطر بهداشتی بیماری رعایت دوست ایران عکس دختر حوادث حوادث تهران اخبار تهران فیلم شهروند تهران من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند

احمد سبحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بارش‌های قابل توجه در بیشتر شهرستان‌های استان بوشهر و فراهم شدن شرایط لازم برای فعالیت بعضی از عوامل خسارت زای زنده و غیرزنده در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای، نیاز است کشاورزان پس از بارش باران نکات مهمی را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بارش باران به همراه وزش تندباد در گندم‌های برداشت نشده باعث خوابیدن گندم و بروز مشکلاتی در برداشت این محصول می‌شود.

وی گفت: گندم‌های رسیده ممکن است در اثر جذب رطوبت دوباره شروع به جوانه زنی در خوشه کنند که دانه‌های این قبیل مزارع برای مصرف بذری در سال زراعی آینده چندان مناسب نخواهند بود.

وی ادامه داد: کشاورزان تا زمانی که گندم رطوبت دارد برداشت را انجام ندهند چون دانه‌ها از خوشه به راحتی جدا نشده و باعث کاهش عملکرد برداشت می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در مزارع گوجه فرنگی فضای باز و مزارع جالیزی به دلیل فعال شدن عوامل ایجاد کننده بیماری‌های قارچی و باکتریایی، بیماری‌های لکه برگی و بوته میری تشدید خواهد شد، بنابراین پس از برطرف شدن شرایط بارندگی بلافاصله با استفاده از قارچ کش‌ها و باکتری کش‌های محافظتی نسبت به محلول پاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی به دلیل بالا رفتن رطوبت نسبی بعد از بارش باران، برای جلوگیری از فعالیت عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی نسبت به روشن کردن تهویه‌ها و در صورت نیاز استفاده از ترکیبات محافظتی اقدام کنند.

وی گفت: کشاورزان و باغداران در باغ‌های مرکبات که بیماری شانکر باکتریایی وجود دارد بلافاصله پس از اتمام بارش‌ها نسبت به مصرف ترکیبات مسی برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری اقدام کنند.

سبحانی بیان کرد: شرکت‌های تأمین کننده بذر در استان به دلیل بالا رفتن رطوبت موجود در انبارها بعد از بارندگی تا حد امکان نسبت به هوادهی گندم‌های موجود در انبارها از طریق جابجایی گندم و روشن کردن تهویه‌ها به منظور جلوگیری از فعالیت قارچ‌های ساپروفیت و کپک زدگی بذرها اقدام کنند.

وی بیان کرد: در کانون‌های فعالیت زنجرک خرما ردیابی این آفت با دقت انجام شود تا در صورت رسیدن جمعیت به آستانه خسارت اقتصادی اقدامات کنترلی با استفاده از حشره کش‌های مناسب انجام شود.

کد خبر 6095376

دیگر خبرها

  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان