Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@17:08:15 GMT

تعزیرات در کمین قانون شکنان ارزی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۷۹۵۰

تعزیرات در کمین قانون شکنان ارزی

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: در اجرای وظایف ذاتی و قانونی مکلفیم با قاطعیت با متخلفان از مقررات ارزی برخورد کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­سیدعبدالمجید اجتهادی گفت: با توجه به مصوبات دولت مبنی بر عرضه 4200 تومان و ضوابط اعلام شده از طرف بانک مرکزی، سازمان تعزیرات برنامه ریزی کرده است که با متخلفان از مقررات ارزی برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، دولت تصمیم گرفت از دو روز پیش (21 فروردین)به تمام فعالان اقتصادی، وارد کنندگان کالا ، مسافران خارج از کشور و دانشجویان خارج از کشور دلار با نرخ 4200 تومان عرضه کند.
 اجتهادی گفت: در نخستین اقدام رئیس سازمان تعزیرات نامه ای را به معاون اول رئیس جمهور ارسال و اعلام آمادگی کرده است گروه های گشت سیار برای برخورد با متخلفان اعزام کند و برای تعدادی از همکاران رئیس شعبه ابلاغ ویژه ای صادر شد که به صورت تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل به این کار اقدام کنند حتی امروز همکاران ما از اول صبح در مناطق آلوده (محل های مبادله ارز قاچاق) حضور دارند. در پی تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری بیشتر دادستان و سازمان بازرسی کل کشور با سایر نیروهای امنیتی و انتظامی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات افزود: در اجرای وظایف ذاتی و تکلیفی که بر عهده داریم با توجه به تصمیمی که نظام گرفته است با متخلفین در بازار ارز برخورد می کنیم و آن بخشی که وظایف رسیدگی به تخلفات را دارد با قدرت و قاطعیت انجام می دهد.  سیدعبدالمجید اجتهادی ضمن هشدار بهصرافی ها افزود: به برخی از صرافی ها که بی نظمی ایجاد می کنند یا می خواهند قانون را دور بزنند یا در خارج از صرافی ها برخلاف ضوابط کاری را انجام می دهند، اعلام می کنیم مطمئن باشند با رصد اطلاعاتی نیروهای آگاهی و انتظامی و یا نیروهای وزارت اطلاعات که صورت می گیرد و بر حسب دستوراتی که روسای شعبه صادر کرده اند با این موضوع با قاطعیت برخورد خواهد شد. اجتهادی افزود: با هر گونه خرید و فروش برخلاف ضوابط و برخلاف آن نرخ مصوب 4 هزار و 200 تومانی که بانک مرکزی اعلام کرده است با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.
وی گفت: توصیه ای که به مردم داریم به ویژه آنهایی که به بهانه افزایش نرخ ارز مقداری ارز خریداری کردند تا از افزایش نرخ آن سودی ببرند طبق مصوبات بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه 1397 وقت دارند آن را سپرده گذاری ارزی کنند.
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات افزود: طبق ضوابط بانک مرکزی اگر بعد از آن یعنی بیشتر از 10 هزار یورو از کسی ارز کشف شود قاچاق محسوب می شود که طبق مقررات قانونی هم ارز کشف شده ضبط می شود و هم جریمه های نقدی سنگینی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
اجتهادی گفت: توصیه ما به کسانی که ارز خریداری کردند این است که این ارزها را به مبادی رسمی بسپارند و سپرده گذاری کنند یا به همان قیمتی که دولت اعلام کرده است، بفروشند.
وی افزود: در مصوباتی که بانک مرکزی اعلام کرده است و طبق ضوابط و بخشنامه های این بانک روش دریافت ارزهای مسافرتی و دانشجویی یا بیماران مشخص شده است بنابر این صرافی ها بدانند با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و با صرافی های غیرمجاز نیز قطعاً برخورد قاطع می شود ضمن اینکه پلمپ خواهد شد و همکاران ما جریمه های سنگینی برای آنها در نظر می گیرند ضمن اینکه تحت اشراف اطلاعاتی نیروهای انتظامی و آگاهی و وزارت اطلاعات هستند.
اجتهادی ادامه داد: به صرافی های مجاز توصیه می شود دست به کاری نزنند که نیاز باشد با آنها برخورد جدی صورت گیرد و سازمان تعزیرات نیز با قاطعیت در تمام این ایام حضور دارد ضمن اینکه ریاست سازمان تعزیرات استان تهران ابلاغ ویژه رسیدگی به پرونده های  ارزی را صادر کرده است که به صورت تمام وقت با متخلفان برخورد می شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای