Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@14:18:06 GMT

5 سهمیه المپیک در دستان شناگران نصف جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۸۱۹۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ در پنجمین و آخرین روز مسابقات شنای انتخابی المپیک جوانان که به میزبانی کشور تایلند و در شهر بانکوک برگزار شد
علیرضا یاوری در ماده 100 متر آزاد موفق به کسب ورودی B المپیک جوانان شدو در مرحله نهایی با ثبت زمان52 ثانیه و 72 صدم ثانیه به مقام دوم دست یافت.

میتن سهران و علیرضا یاوری دو شناگر اصفهانی تیم ملی، پیش از این در مواد 50 متر پروانه، 100 متر پروانه، 200 متر آزاد،3 نشان طلا، یک نقره،و چهار سهمیه المپیک را بدست آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفته‌اند با «اسپنسر لی» و «زین رترفورد»؛ برنده امیرمحمد یزدانی در فینال جهانی ۲۰۲۳، به استانبول خواهند آمد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی، روزهای 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود. بعد از مسابقات جهانی بلگراد که مجموعاً 5 کشتی‌گیر (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم حقیقی) از آن سهمیه المپیک گرفتند و برگزاری 4 مسابقه گزینشی قاره‌ای که در هر کدام از آنها دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند، در این رقابت‌ها در مجموع 54 کشتی‌گیر در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان مجوز شرکت در المپیک را دریافت خواهند کرد.

در این رقابت‌ها که آخرین گزینشی المپیک در رشته کشتی است، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی که از مسابقه پلی‌آف بین بازنده‌های دو فینالیست مشخص خواهد شد، سهمیه می‌گیرند.

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفتند، بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی‌شان، با اسپنسر لی که توماس گیلمان را شکست داد در وزن اول و با زین رترفورد قهرمان وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم جهان در سال 2023 که برنده امیرمحمد یزدانی در فینال بلگراد است، عازم استانبول می‌شوند.

ترکیه‌ی میزبان نیز سلیمان آتلی در 57 کیلو، عبدالله توپراک در 65 کیلو، سونور دمیرتاش در 74 کیلو و عثمان گوکن در 86 کیلوگرم را در این مسابقات دارند.

به نظر می‌رسد در ترکیه بیشتر نگاه‌ها به سمت فرانک چامیزو باشد، کشتی‌گیری که مبارزه‌ای بحث‌برانگیز با توران بایراموف آذربایجانی در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی داشت و اشتباهات محرز داوری، که به تایید اتحادیه جهانی رسید، نتیجه این کشتی را به سود کشتی‌گیر میزبان تغییر داد.

اتحادیه جهانی البته صرفا به محرومیت سنگین داوران مسابقه بسنده کرد و با استناد به قانون، نتیجه را تغییر نداد. تنها پوئنی که به کشتی‌گیر ایتالیایی داده شد، حضورش در سید یک وزن 74 کیلوگرم مسابقات استانبول بود. او حالا شاید شاخص‌ترین کشتی‌گیری باشد که در ترکیه به دنبال سهمیه المپیک است.

ژاپنی‌ها که در گزینشی آسیایی هم با آرش یوشیدا به دنبال کسب سهمیه بودند و این کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، بار دیگر به او برای کسب سهمیه 97 کیلوگرم اعتماد کرده‌اند.

از جمله دیگر کشتی‌گیران شاخص حاضر در ترکیه، می‌شود به زاندانبود مغولی و امان هندی در 57 کیلو، تولگا تومور اوچیر مغولی، عبدالمجید کودیف تاجیک و سوجیت هندی که به جای باجرانگ به ترکیه می‌آید در 65 کیلو، آوتاندیل کنتچادزه گرجی، سالکازانوف از اسلواکی و ایمان مهدوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل که به اسم UWW دررقابت‌ها شرکت می‌کند در 74 کیلو، ماگومد شریپوف بحرینی، دیپاک پونیای هندی و بوریس ماکائف از اسلواکی در 86 کیلو، ماگومد ابراگیموف ازبک در 97 کیلو و دنیل لیگتی مجارستانی در 125 کیلوگرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد