Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@16:30:14 GMT

مسئولان اجرایی نقدپذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۸۹۳۶

مسئولان اجرایی نقدپذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای اداری استان با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را اسوه حسنه معرفی کرده است و همه ما باید رفتارهای آن حضرت را الگوی رفتاری خویش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شرح صدر یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است که در قرآن ذکر شده، افزود: شرح صدر و صبر و تحمل در برابر مشکلات یکی از ابزارهای مدیریتی است که در ادبیات جدید مدیریتی به‌نام هوش هیجانی شناخته می‌شود و یکی از معیارهای انتخاب مدیران در نظام‌های مدیریتی دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش، با بیان اینکه نرم‌خویی از دیگر ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است، افزود: تمرین سیره مدیریتی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان الگوی رفتاری، نقش مهمی در خودسازی فردی و بهسازی فضای مدیریتی دارد که همه مدیران استان باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود به بیان وظایف مدیران اجرایی در راستای تحقق شعار سال پرداخت و تأکید کرد: اولین وظیفه دستگاه‌های اجرایی آن است که از خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی پرهیز کنند و بر تحقق این موضوع نیز نظارت داشته باشند.

وی، کاهش فرایندهای اداری را دومین وظیفه مهم مدیران اجرایی در راستای حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد و گفت: اگر می‌خواهیم از کالای ایرانی حمایت شود باید فضای کسب و کار بهبود یابد و این امر نیز نیازمند حذف فرایندهای اضافی و تسریع در صدور مجوزهای تولید است.

خدابخش خاطرنشان کرد: شاید برخی از فرایندهای اداری، زمانی لازم بود اما امروز وجود آنها دست‌وپاگیر و مشکل‌آفرین است، بر این اساس از مدیران استان خواستیم که در هر دستگاه اجرایی مخصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان، سه فرایند اضافی شناسایی و حذف شود و قطعاً این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه بورکراسی اداری زمینه‌ساز فساد و انحراف در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برخی از شیوه‌های عرفی و تجربی در طول زمان خود را بر سیستم اداری تحمیل کرده‌اند که باید تلاش کنیم این شیوه‌ها حذف و اصلاح شود.

خدابخش اظهار کرد: مدیران اجرایی استان امسال باید نسبت به این دو موضوع مهم که ذکر شد توجه داشته باشند، البته در راستای حمایت از کالای ایرانی، از بخش خصوصی هم انتظاراتی داریم که در جلسات تخصصی مربوط اعلام خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ارتباط نزدیک با مردم را از مهم‌ترین وظایف مدیران ذکر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان را به ارتباط با رسانه‌ها و حضور در برنامه‌های صداوسیما توصیه کرد.

وی گفت: لازم نیست رسانه‌ها از ما تعریف و تمجید کنند، چراکه ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم. باید اجازه دهیم که رسانه‌ها از زبان خود ما مشکلات را بیان کنند؛ چراکه اگر ما مشکلات را برای مردم توضیح ندهیم عملاً مردم را به سمت رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهیم و رسانه‌های معاند فرصت سوءاستفاده از مشکلات را پیدا می‌کنند.

خدابخش با بیان اینکه انتقاد رسانه‌ها ابزار مهمی برای بهبود امور است، افزود: مدیران استان باید نقدپذیری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند؛ پاسخگویی روی دیگر اختیارات است و باید صادقانه مردم را در جریان مشکلات قرار دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه جلب رضایت مردم در کنار تحقق شعار سال باید سرمشق مدیران باشد، گفت: حضور فعالانه در فضای مجازی و شنیدن نظرات و انتقادهای مردم و حضور در شهرستان‌ها و نشست و برخاست با مردم، انتظارات مدیریت ارشد استان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به استان در اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها مهم‌ترین وظیفه دولت در راستای بهبود فضای کسب و کار است، بنابراین مهم‌ترین خواسته ما از هیأت دولت در این سفر، حل مسائل و مشکلات مربوط به حوزه راه و راه‌آهن خواهد بود.

وی در خصوص تثبیت نرخ ارز از سوی دولت نیز گفت: ثبات نرخ ارز، در چرخه تولید و سرمایه‌گذاری یک اصل است؛ البته بنای دولت، آزاد بودن بازار ارز بود اما نوسان‌ها و تحولات اخیر در حوزه ارز، منجر به این تصمیم شد و امیدواریم این تصمیم ملی با تدابیر دولت تداوم یابد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی روز پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل با اشاره به شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها افزود: پاسخگویی مسئولان در ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توام با احترام از جمله مولفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به تبع آن موجب تولید و توسعه امنیت روانی است.
وی از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعان در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر طی سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعان را به ذینفع ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع، اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.
دادستان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها، تخلف اداری محسوب می‌شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم و ضمن ثبت تمام درخواست‌های مراجعان پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به صورت کتبی به مراجعان ذینفع ارائه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی