Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،در جلسه شورای اداری استان گفت : ارتباط نزدیک با مردم ، پاسخگویی به رسانه ها لزوم پاسخگویی مدیران آذربایجان شرقی به رسانه ها و حضور در برنامه‌ های صدا و سیما برای ارائه گزارش از مهمترین وظایف مدیران استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برنامه چالشی مطالبه شبکه سهند خطاب به مدیران استان افزود : در صورت دعوت صدا و سیما در این برنامه یک ساعته حضور یابید و پاسخگوی نقاط ضعف و یا قوت دستگاه مربوط به خودتان باشید.

استاندار خاطرنشان کرد : باید اجازه دهیم رسانه‌ها مشکلات را بیان کنند چرا که اگر ما مشکلات را برای مردم توضیح ندهیم مخاطبان را به سمت رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهیم و رسانه‌های معاند فرصت سوءاستفاده از مشکلات را پیدا می‌ کنند.


خدابخش با بیان اینکه انتقاد رسانه‌ها از مسئولان ، ابزار مهمی برای بهبود وضع جامعه است، گفت : مدیران استان باید روحیه نقدپذیری ، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند و صادقانه مردم را در جریان مشکلات قرار دهند.


استاندار پرهیز از خرید کالای خارجی و بهبود فضای کسب و کار را از طریق کاهش فرایندهای اداری دو وظیفه اصلی مدیران اجرایی برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" برشمرد و خاطرنشان کرد : وظیفه دستگاه‌ های اجرایی آن است که از خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی پرهیز کنند و بر تحقق این موضوع نیز نظارت داشته باشند.


وی ادامه داد : اگر می‌خواهیم از کالای ایرانی حمایت شود باید فضای کسب و کار بهبود یابد و این موضوع نیز نیازمند حذف فرایندهای اضافی و تسریع در صدور مجوزهای تولید است.


خدابخش گفت : برخی از فرایندهای اداری، زمانی لازم بود اما امروز وجود آنها دست‌ و پاگیر و مشکل‌ آفرین است، بر این اساس از مدیران استان خواسته شده در هر دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان، سه فرایند اضافی شناسایی و حذف شود.


وی با بیان اینکه تشریفات زاید اداری زمینه‌ ساز فساد و انحراف در دستگاه‌های اجرایی است اضافه کرد : برخی از شیوه‌های عرفی و تجربی در طول زمان خود را بر سیستم اداری تحمیل کرده‌اند که باید تلاش کنیم این شیوه‌ها حذف و یا اصلاح شود.


استاندار در خصوص تثبیت نرخ ارز نیز گفت: ثبات نرخ ارز، در چرخه تولید و سرمایه‌ گذاری یک اصل است البته بنای دولت، آزاد بودن بازار ارز بود اما نوسان‌ و تحول اخیر در حوزه ارز ، منجر به این تصمیم شد.


نماینده مردم کلیبر ، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز گلایه و نگرانی از عملیاتی نشدن شعارهای سال گفت : شعار امسال نیز نوعی توجه به اقتصاد مقاومتی است چرا که نجات کشور بستگی به تحقق این شعار و حرکت در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است .


اله قلی زاده همراهی مردم ، قیمت عادلانه و کیفیت مناسب کالاهای تولید شده را از ضرورت های تحقق شعار امسال دانست و افزود : حمایت دولت در قالب تسهیلات ارزان قیمت ، کنترل و نظارت بر کیفیت کالا و قابل رقابت بودن جنس های ایرانی را مهم ارزیابی کرد.


وی همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان دلار در کشور گفت : موضوع ارز یکی از مشکلات اساسی کشور است و متاسفانه در این باره در خود دولت چندصدایی وجود دارد.


نماینده مردم کلیبر ، خداآفرین و هوراند با اشاره به این که دولت دربودجه سال 97 نرخ ارز را 3 هزار و 500 تومان اعلام کرده بود افزود : دولت به راحتی در این مورد ، مجلس را دور زد و اکنون 4 هزار و 200 تومان اعلام می کند در حالی که در بازار به این قیمت دلاری وجود ندارد.


در نشست شورای اداری استان ، جهانگیری به عنوان معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار معرفی و از تلاشهای علی نواداد تجلیل شد.

 

 انتهای پیام/

لزوم پاسخگویی مدیران آذربایجان شرقی به رسانه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارآذربایجان شرقی اقتصادمقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منصوری: مسئولان در پناه مردم ایران هستند
  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • دستورات رئیس جمهور در نشست ویژه استان سمنان
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است