Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفت اولویت نخست روسیه در مسئله سوریه ممانعت از بروز جنگ است.

وی که در جمع گروهی از خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل در نیویورک صحبت می‌کرد، گفت: «اولویت فوری ما مرتفع کردن خطر جنگ است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال درگیری میان روسیه و آمریکا در سوریه وجود دارد، گفت: «متاسفان نمی‌توانیم هیچ احتمالی را رد کنیم، آن هم به دلیل پیام‌هایی که از واشنگتن صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها (پیام‌ها) بسیار تخاصم‌جویانه هستند.»

این دیپلمات روس ادامه داد: «آن‌ها می‌دانند که ما آنجا هستیم. امیدوارم که از طریق کانال‌های مقتضی تعاملی صورت گیرد که از تحولات خطرناک ممانعت شود. خطر تشدید تنش بسیار بالاتر از [محدوده] سوریه است، چراکه نظامیان ما آنجا هستند. بنابراین، شرایط بسیار خطرناک است.»

دولت آمریکا از روز شنبه که معارضین سوری گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر «دوما» منتشر کرده‌اند، تهدید کرده که ممکن است به سوریه حمله کند. این در حالی است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا ساعتی پیش اذعان کرد که واشنگتن مدارک کافی که نشان دهد دولت سوریه عامل این حمله بوده، در اختیار ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

در پی پاسخ ایران با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق» علیه اسرائیل به دلیل حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش مشرق، ژنرال «پاتریک (پت) رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ما نمی خواهیم شاهد یک جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم. به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

سخنگوی پنتاگون در عین حال گفت: هیچ اطلاعات خاصی از سوی ایران در مورد زمان یا جزئیات حمله به اسرائیل به ایالات متحده آمریکا ارائه نشد.

این گزارش در حال تکمیل است

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل