Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین علوی‌گرگانی، امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) تهران در مراسم عزاداری شب شهادت امام کاظم(ع) که روز چهارشنبه 22 فروردین‌ماه با حضور مردم برگزار شد، ابتدا درباره زندگی نامه حضرت گفت: امام کاظم(ع) طبق نقل شیخ مفید(ره) قریب به 55 سال عمر مبارکشان به طول انجامید و به مدت 35 سال امر امامت را به عهده داشتند و در سال 183 هجری توسط هارون الرشید به شهادت رسیدند، از برای ایشان 37 فرزند نقل شده که نوزده تن را پسر و باقی فرزندان دختر هستند با این وجود نکته مهم اینکه عده‌ای متعجب‌اند که چگونه امام معصوم(ع) دارای این همه فرزند می‌شود ولی در جواب باید عرض کنیم از صدر اسلام بانوانی که شوهرانشان در جنگ های مانند خندق، احد و بدر شهید می‌شدند موظف بودند به عقد همسر دیگری بعد از عده وفات در بیایند چراکه عدم انجام این کار سبب می‌شد تا نسبت های ناروایی به آنها بدهند، یکی از همین بانوان اسما بنت عمیس است کسی که از ابتداء در عقد جناب جعفر طیار بود و بعد از شهادت وی به همسری خلیفه اول در آمد که از او صاحب فرزندی به نام محمد شد سپس نیز حضرت علی(ع) ایشان را به عقد خود در آورد به طوری که فرزند خوانده خود محمد را که در سنین کودکی بود خودشان سرپرستی کردند و در وصف‌اش فرمودند محمد منی من صلب ابوبکر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. محمد از من است اما از نسل ابوبکر است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از شبهاتی که درباره فرزندان امام کاظم(ع) بیان می‌کنند این است که چگونه می‌شود خاندان عصمت و طهارت که بسیار توصیه می‌کردند تا مردم نسبت به سنت نکاح روی بیاورند اما هیچ کدام از دختران حضرت ازدواج نکرده‌اند! 2 دلیل را تاریخ شناسان در جواب این مسئله بیان کرده‌اند دلیل اول و مهم ترین نکته این است که در زمان امامت حضرت و خلافت غاصبانیه منصور دوانیقی احدی جرأت وصله با کسانی که سید هستند را نداشت و هر کسی دست به اینکار می‌زد نهایتا جان خود را از دست می‌داد! و حتی نقل شده منصور هنگام هلاکتش عروسش به نام لیته را فراخواند و به او کلیدی را عطا کرد و پیغامی را برای پسرش مهدی عباسی به جا گذاشت و آن اینکه گنج های زیادی را برای او باقی گذاشته‌ام تا اینکه بعد مراجعت فرزندش دیدند اجساد بسیاری در گودالی بزرگ به روی زمین افتاده شده‌اند که سر در بدن ندارند و همگی سید و منتسب به امام کاظم(ع) هستند و اما دلیل دوم عدم ازدواج نبود هم کفو برای چنین فرزندانی است.
علوی‌گرگانی افزود: و حتی آیت‌الله العظمی مرعشی‌نجفی(ره) که نقل شده در مشهد اردهال که جزء شهر کاشان است رفتند داخل قبر یکی از امام زادگان تا از ماهیت جسد ایشان باخبر شوند با صحنه دلخراش قتل عام سید های زیادی روبرو شدند لذا چگونه می‌شود فرزندان امام کاظم(ع) بتوانند به راحتی ازدواج کنند چراکه شهید می‌شدند، یکی از همین فرزندان حضرت احمد بن موسی(ع) برادر امام رضا(ع) است و ایشان قصد داشتند از شیراز خدمت برادر برسند که با نیروهای حاکمان جور روبرو شدند و از او خواستند خود را به عنوان وصی پدرش معرفی کند تا اینکه به ظاهر با این امر موافقت کرد و از مردم خواست با حضور برادر در مسجد حاضر شوند و در حضور مردم خطاب به حضرت رضا(ع) فریاد زد تو امام من هستی و من مطیع شما هستم لذا جان خود را از دست داد.
امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) در پایان با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) گفت: حضرت در فرمایشی گهربار فرمودند ای مردم عمل کم از انسان آگاه و خردمند سبب چند برابر شدن آن می‌شود چراکه او آگاهی لازم درباره ماهیت اعمالش دارد، یکی از کسانی که به چنین فهم و درک والا رسید و جزاء والای را هم دید جناب فرهاد میرزا است کسی که با اندیشمندی والا دست به تعمیر بارگاه حضرت موسی بن جعفر(ع) زد و وقتی پی به غربت ایشان برد وصیت کرد بعد از مرگم جسدم را تنها چند نفر تشییع کنند به جهت اینکه امام من نیز اینگونه تشییع شد، قطعا این وصیت نافذ آثار اخروی برای او خواهد داشت.
در ادامه مراسم قاسم نیکو، مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) به ذکرمصیبت پرداخت.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • عکس| ماجرای شعری که تتلو برای حضرت علی(ع) سروده چیست؟
  • (ویدئو) بلاگرها متقلب شدند؛ ماجرای ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با پسر ۲۵ ساله در ایران!
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است