Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم  این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

بخش اصلی ساماندهی کنکور در حوزه وظایف آموزش و پرورش است

منصور غلامی، وزیر علوم، گفت:بخش اصلی توفیق و تحقق ساماندهی كنكور را در حیطه آموزش و پرورش می‌دانیم و نیاز است آموزش و پرورش ارزیابی‌هایش را به گونه ای انجام دهد كه ملاک انتخاب دانشگاه‌ها برای دانشجویان خودشان باشد و نیازی به آزمون خاصی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهواره دانشگاه امیرکبیر تحویل سازمان فضایی می شود

معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت:ماهواره ها قبل از پرتاب باید در اتاق تمیز قرار بگیرند و سپس برای پرتاب به پرتابگر منتقل شوند و ماهواره این دانشگاه هم باید پس از نهایی شدن زمان پرتاب، به اتاق تمیز انتقال یابد و مراحل لازم را طی کند که خود این امری زمان بر است.

وی ادامه داد:در حال حاضر ماهواره دانشگاه امیرکبیرکارهایش به اتمام رسیده و آماده تحویل به سازمان فضایی هستیم.

افزایش وام دانشجویان  در مقطع دکتری

صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته میان صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم قرار است وام دانشجویان مقطع دکترای روزانه مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این خصوص با بانک عامل هم صحبت هایی شده است که این وام امسال در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

انتشار 3 درصد مقالات برتر دنیا در کشور

برومند معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر آزمایشگاه ها و زیرساخت های تحقیقاتی خوبی داریم و با اینکه حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم، ۱.۹ درصد (یک و نه دهم) مقالات معتبر و سه درصد مقالات برتر دنیا را منتشر می کنیم.

تخصیص حدود 85 میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری

شریعتی نیاسر معاون اموزشی وزارت علوم گفت:باتوجه به استقبال دانشجویان مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام ویژه دکتری تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: این فراخوان برای دریافت وام دانشجویان دکتری از مدتی قبل اعلام شده بود که تاکنون حدود 85 میلیارد تومان وام به متقاضیان تخصیص داده شده است.

پروژهای بین المللی مشترک وزارت علوم در سال 97 مشخص شد

سالار املی قائم مقام وزیر علوم گفت:ما همچنین پروژهای مشترکی با کشور اتریش داریم به طوری که قرار است 17 پروزهبا این کشو ر در زمینه آموزشی و علمی شکل بگیرد.

وی اظهار کرد:همچنین قرار است 15 پروژه مشترک تحقیقاتی را با کشور فرانسه،ایتالیا، سوئد و روسیه در سال 97 به مرحله اجرا برسانیم.

برگزاری دوره‌های جدید دکتری در سال ۹۷ ممنوع شد

شریعتی نیاسر معاون اموزشی وزارت علوم گفت:بنابراین مصوبه ای را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کردیم که به موجب آن، ایجاد رشته محل های جدید در مقطع دکتری تخصصی برای تمام زیر نظام های آموزش عالی، اعم از دولتی و غیر دولتی برای سال ۹۸-۹۷ ممنوع شد.

جذب ۸۰۰ عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه‌ها

رضوان طلب گفت:این بررسی از هفته آینده و به مدت 3 ماه آغاز می شود که در این راستا دانشگاه‌ها نظر خود را در خصوص جذب این افراد به وزارت علوم اعلام می کنند که قرار است در این دوره حدود 800 نفر به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها جذب شوند.

آخرین اخبار از پرداخت ارز دانشجویی

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:نحوه انجام دستورالعمل‌های بانک مرکزی به زودی اعلام می شود؛ در حال حاضر پرداخت ارز دانشجویی قطعی است ولی ممکن است از سوی بانک مرکزی شرایط تخصیص آن تغییر کند.

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران

حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:امسال پذیرش دانشجو از طریق آئین نامه استعداد‌های درخشان ا ز ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسینی در خصوص ثابت ماندن ظرفیت سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و دانشگاه بیش از ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی

 محمدباقر خادم عرفان اظهار کرد: امیدواریم زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام و محقق شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سال ۱۴۰۲ هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

وی بیان کرد: از افتخارات دانشگاه این است که در رده بندی‌های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

خادم عرفان ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و گسترش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۳۰ دانشجوی خارجی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد