Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، اختتامیه بیست و هفتمین همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان شب گذشته، 23 فروردین‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و علمای اهل سنت سراسر کشور در محل برگزاری نماز جمعه اهل سنت زاهدان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در این همایش بیان کرد: پیامبر اسلام موفق‌ترین تمدن‌ساز تاریخ بشریت بوده‌اند که توانستند در جامعه‌ای که غرق در آداب و رسوم جاهلی بود، چنین امتی بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تمدن اسلام بود که توجه تمام جهانیان را به خود جلب کرد و دشمنان قسم خورده مسلمانان که نمی‌توانستند این عزت را ببینند، نبردی بی‌امان علیه تمدن اسلامی به راه انداختند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فلسطین و مسجد الاقصی قلب تپنده جهان اسلام هستند، اظهار کرد: متاسفانه امروز کسانی که خود را خادم حرمین می‌نامند، دست در دست غاصبان و اشغالگران گذاشته و به‌دنبال رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم بیان کرد: مشترکات میان شیعه و سنی آنچنان زیاد است که جایی برای اختلاف نمی‌ماند؛ شیعه و سنی هر دو مسلمان هستند و اسلام، دین اعتدال است.
وی اظهار کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر باید به فکر پیشرفت و توسعه کشورشان باشند، زیرا اختلافات قومی و فرقه‌ای جز خسران و نابودی نتیجه دیگری نخواهد داشت.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: ریشه مشکلات و مصائبی که بر جهان اسلام وارد شده، فاصله گرفتن از تعالیم اسلام است؛ هر ملتی که از دین خود فاصله گرفت با چالش رو به رو شد؛ برای نجات و رهایی از این بحران‌ها، باید به اسلام و سیره نبوی رجوع کرد.
شیخ محمدصالح پردل، عالم اهل سنت که به نمایندگی از شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب کشور در این مراسم حضور داشت، با تأکید بر اینکه جوانان مسلمان را باید مورد توجه قرار داد، افزود: جوانان را دریابیم، دین‌طلبی نسل جوان را غنیمت بشماریم.
وی اظهار کرد: امروز اسلام در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، زیرا حکومت‌های اسلامی با یکدیگر در حال درگیری هستند، بنابراین نیاز به توبه آگاهانه و بازگشت به الله تعالی است.
حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، مدرس حوزه علمیه قم نیز در این مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست شیعه و سنی را به خوبی با یکدیگر متحد سازد، به طوری که امروز علی‌رغم همه ناامنی‌هایی که به تحریک دنیای استکبار ایجاد شده، ایران در امنیت است و این امنیت نتیجه همدلی شیعه و سنی است.
مدرس حوزه علمیه قم افزود: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا شیعه و سنی را به جان هم انداخته و اسلام را از بین ببرد، اما جهانیان شاهد بودند که شیعه و سنی با هم متحد شده و دوشادوش یکدیگر در کشورهای عراق و سوریه با داعش مبارزه کردند.
بیست و هفتمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان، با عمامه‌گذاری طلاب دانش‌آموخته و قرائت اسامی دانش‌آموختگان آقا و بانوان فاضله به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • افشای کینه شاه از قم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود