Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن - ایرنا - «سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشت که برخی رسانه های غربی نگاه مغرضانه ای به ایران دارند و نمی خواهند تصویر زیبایی از تمدن، فرهنگ و جغرافیای ایران به مخاطبان جهان منعکس شود.

هاشمی که برای شرکت در دو نشست بین المللی و منطقه ای به چین سفر کرده است، پیش از ترک پکن به مقصد تهران با «سای مینگ جائو» رییس شینهوا خبرگزاری رسمی چین دیدار و با وی در باره فرصت ها و راه های گسترش همکاری های دو خبرگزاری در سطوح دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی به ویژه شکستن سلطه رسانه های غربی گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با چندین شخصیت رسانه ای جهان، در دو نشست « سران رسانه های آسیا» و « مجمع آسیایی بوائو» به عنوان یکی از مهمترین مجامع همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دنیا شرکت کرد.
هاشمی در اجلاس سران رسانه های آسیا سخنرانی و بر ضرورت گسترش همکاری ها و مناسبات این رسانه ها تاکید کرد.

** انتقاد از برخورد مغرضانه رسانه های غربی
مدیرعامل ایرنا در دیدار با همتای چینی خود خاطرنشان کرد: وقتی کشوری مانند ایران بخواهد مستقل باشد در معرض هجمه طرف هایی مانند آمریکا قرار می گیرد و در این برخورد غیرمنصفانه برخی رسانه های غربی نقش اساسی ایفا می کنند.
هاشمی تصریح کرد: ایران کشور بزرگی است که 20 درصد جمعیت آن دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما رسانه های غربی نمی خواهند تصویر درستی از ایران به جهان منعکس شود.
وی با بیان اینکه « ملت های ایران و چین دارای دغدغه های مشترکی هستند»، تاکید کرد که همکاری نزدیک تر رسانه های ایران و چین آنها را قادر می سازد که هژمونی رسانه های غربی را خنثی کند.
مدیرعامل ایرنا به « هجمه های رسانه ای غربی علیه چین» اشاره کرد و گفت که چین بزرگ و پیشرفته ای است اما سیاستمداران آمریکایی دوست ندارند این تصویر زیبا به جامعه بشری منتقل شود.
هاشمی با بیان اینکه « چین کشوری قوی ، مستقل و موفق است»، افزود: خوشحال خواهیم شد اگر ایرنا بتواند با همکاری شینهوا این تصویر زیبای چین را به جهانیان منعکس کند.

** ایرنا در چین تقویت می شود
وی خاطرنشان کرد که ایرنا درصدد تقویت دفتر نمایندگی خود در چین و افزودن زبان چینی به مجموعه زبان های دیگر بخش برون مرزی ایرنا است و به همکاری شینهوا برای تحقق این اهداف امیدواریم.
در زمان حاضر اخبار ایرنا به زبان های فارسی، انگلیسی ، عربی، ترکی، اردو، آلمانی، روسی، اسپانیایی و فرانسه منتشر می شود.
مدیرعامل ایرنا در پاسخ به درخواست همتای چینی خود، سای مینگ جائو را به حمایت ایرنا از دفتر شینهوا در تهران برای تقویت فعالیت حرفه ایش مطمئن ساخت.

** ایرنا در عرصه رسانه های جدید قدرتمند ظاهر می شود
هاشمی با تاکید به اینکه « ایرنا در عرصه رسانه های جدید قدرتمند ظاهر می شود»، اظهار داشت که امروز از ایرنا و شینهوا انتظار می رود در عصر مدرن از 'فناوری های جدید' حداکثر استفاده را ببرند .
وی به ظرفیت های ایرنا و شینهوا برای همکاری بیشتر و توسعه روابط اشاره کرد و گفت که اگر خبرگزاری چین بخواهد زبان فارسی را به زبان هایش اضافه کند، ایرنا آماده همکاری است.

** ایرنا و شینهوا باید به دنبال تقویت روابط باشند
رییس خبرگزاری شینهوا هم در دیدار با همتای ایرانی خود از نقش مخرب رسانه های غربی انتقاد کرد و اظهار داشت که با وجود تحریف اخبار چین توسط این رسانه ها، در سال های گذشته برای گسترش نفوذ خود بسیار تلاش کردیم.
سای با تاکید به اینکه « به کمک ایرنا برای معرفی چین واقعی به جهان امیدوار هستیم»، گفت: خوشحالیم اکنون رسانه های جهان از تولیدات شینهوا که به یک منبع معتبر خبری در جهان تبدیل شده است، استفاده می کنند.
وی با اشاره به قدمت 2500 ساله روابط ایران و چین خاطرنشان کرد که این روابط و در کنار آن همکاری های ایرنا و شینهوا سال به سال توسعه یافته است.
رییس شینهوا همکاری های ایرنا و شینهوا در سال های گذشته مانند برگزاری نمایشگاه مشترک عکس و تبادل خبر و هیات های رسانه ای را بیانگر روابط خوب دو خبرگزاری دانست و افزود که اکنون باید به دنبال راهی جدید برای تقویت این روابط باشیم.

** ضرورت امضای تفاهم نامه جدید
سای گفت که آماده است در سفر به تهران تفاهمنامه جدیدی را با ایرنا برای گسترش همکاری ها و توسعه روابط امضا کند.
نخستین تفاهمنامه همکاری میان ایرنا و شینهوا سال 1987 میلادی امضا شده است.
شینهوا 180 دفتر و دو هزار و 500 خبرنگار در خارج از چین دارد که 75 درصد آنها بومی همان کشورهای محل ماموریت هستند.
در دفتر شینهوا در تهران اکنون 4 نیروی خبری فعال هستند.
وی تاکید کرد که شینهوا تلاش می کند چهره واقعی ایران را به سراسر جهان مخابره کند و در این راه نیازمند حمایت های ایرنا است.

** ایرنا رسانه معتبر و مهم
رییس شینهوا خاطرنشان کرد که ایرنا «رسانه ای بسیار معتبر و مهم در ایران و منطقه» است و خبرگزاری رسمی چین تقویت روابط و گسترش همکاری ها با آن را خواستار است.
سای با تاکید به اهمیت راه اندازی زبان فارسی در خبرگزاری شینهوا، تصریح کرد: درصدد توسعه و تقویت فناوری های جدید در شینهوا هستیم و 20 درصد خبرنگاران شینهوا در حوزه رسانه های جدید فعالیت دارند.
وی گفت که اگر ایرنا علاقه مند به همکاری در این زمینه با شینهوا باشد می توانیم محصولات خود را در اختیار آن قرار دهیم.
رییس شینهوا با ابراز خرسندی از مشارکت فعال هاشمی در نشست سران رسانه های آسیا تاکید کرد که حضور مدیرعامل ایرنا در این اجلاس برای چین خیلی مهم بود.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل ایرنا از بخش های مختلف خبرگزاری شینهوا دیدن کرد و با خبرنگاران این خبرگزاری در فضایی صمیمی گفت و گو کرد.
هاشمی همچنین از بخش رسانه های دیجیتال و جدید شینهوا دیدن کرد و از نزدیک در جریان نحوه تولید و انتشار محصولات حوزه فضای مجازی این خبرگزاری قرار گرفت.
**آساق**1904**1663

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سيدضيا هاشمي ايرنا ايرنا شينهوا خبرگزاري رسمي چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدای دوکابین در محور ارومیه به تبریز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: تصادف یک دستگاه خودروی سواری پراید با خودروی مزدای دوکابین در محور ارومیه-تبریز پنج مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از وقوع یک‌فقره تصادف شدید خودروی در محور ارومیه به تبریز خبر داد.

وی افزود: صبح روز پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، در محور ارومیه به تبریز یک دستگاه سواری پراید با خودروی مزدا دوکابین برخورد کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اطلاع از این موضوع نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات شهید کلانتری ارومیه به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی تصریح کرد: این حادثه پنج مصدوم داشت که مصدومان پس از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش‌بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 750028

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدای دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدا دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو