Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا چهار تیم برتر خود در سال ۲۰۱۸، را شناخته است.

 اختصاصی طرفداری- با مشخص شدن ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸، تمامی هواداران فوتبال در تب و تاب قرعه کشی و مشخص شدن حریفان خود هستند. قصد داریم در این یادداشت، مسیری که تیم ها تا این مرحله از رقابت ها برای حضوردر جمع چهار تیم برتر اروپا طی کرده اند را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آس رم( ایتالیا)

رم به عنوان تنها نماینده ایتالیا، مسیری بسیار سخت را برای حضور در جمع چهار تیم برتر اروپا طی کرد. تیم قابل احترام دی فرانچسکو در گروهی که تیم های بسیار قدرتمند اتلتیکو مادرید، چلسی و قره باغ حضورداشتند. توانست به عنوان تیم اول راهی دور حذفی شود. رم با ۳ برد، ۲ مساوی و ۱ باخت، با ۱۱ امتیاز مشترک با چلسی و ۹ گل زده، ۶ گل خورده، به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. در مرحله یک هشتم در زمین شاختار دونتسک با نتیجه ۲-۱ بازی را به حریف واگذار کرد. ولی در دیدار برگشت، با تک گل ژکو توانست حریف اوکراینی خود را مغلوب کند و با توجه به قانون گل زده در زمین حریف و مجموع ۲-۲ راهی مرحله بعد شود. اما شاهکار گرگ ها به مرحله  یک چهارم نهایی و حذف تیم بزرگ بارسلونا بر می گردد. رم در بازی رفت در وزشگاه نیوکمپ  با نتیجه ۴ بر یک مغلوب کاتالان ها شد، ولی در بازی برگشت در المپیکو، طی یک کامبک رویایی با ۳ گل‌حریف نامدار خود را مغلوب کرد. و با قانون گل زده در زمین حریف به جمع چهار تیم برتر اروپا را یافت.

نکات آماری 

_ادین ژکو ستاره بوسنیایی رم با ۶ گل زده و ۳ پاس گل بهترین گلزن و بهترین پاسور گل این تیم تا این مرحله است.

_گرگ ها تا این مرحله  از رقابت ها ۱۵ گل به ثمر رسانده و ۱۲ گل دریافت کرده است.
  _آلیسون دروازه بان برزیلی رم موفق به ۵ کلین شیت در ۱۰ دیدار برای رم شده است.  

لیورپول (انگلیس)

شاگردان کلوپ‌ به عنوان تنها نماینده انگلستان در این مرحله حضور دارند. لیورپول در مرحله گروهی، در گروه E با تیمهای سویا، اسپارتاک مسکو و ماریبور همگروه بود و کار سختی برای صعود از این مرحله نداشت. لیورپول با ۳ برد،۳ مساوی و بدون باخت،۲۳ گل زده، ۶‌گل خورده و کسب ۱۲ امتیاز موفق شد به عنوان تیم اول به دور بعد رقابت ها راه یابد. قرمزها در دور یک هشتم در برابر پورتو پرتغال قرار گرفتند و با اقتدار این تیم را پشت سر گذاشتند. شاگردان کلوپ با مثلث مخوف خود در پرتغال، با ۵ گل نماینده پرتغال را در هم کوبید و با نتیجه تساوی بدون گل در آنفیلد راهی یک چهارم شد. حریف مرحله یک چهارم لیورپول، دیگر نماینده انگلستان تیم قدرتمند سیتی و گواردیولا بود که شاگردان کلوپ خیلی راحت تر از آنچه که تصور می شد پپ را از گردونه رقابت ها کنار زدند. لیورپول در بازی رفت در آنفیلد با ۳ گل سیتی را شکست داد و در بازی برگشت با درخشش صلاح با نتیجه ۲ بریک سیتی را مغلوب، و راهی نیمه نهایی شد.

نکات آماری 

_محمد صلاح و روبرتو فیرمینو با ۸ گل زده وجیمز میلنر با ۷ پاس گل، بهترین گلزنان و بهترین پاسور لیورپول در این فصل لیگ قهرمانان‌ اروپا هستند.
 _لیورپولی ها تا این مرحله از رقابت ها ۳۳ گل به ثمر رسانده اند و فقط ۷ گل خورده اند.
_دروازه بان و خط دفاعی  لیورپول موفق به ۶ کلین شیت در ۱۰ دیدار شده است.

بایرن مونیخ ( آلمان )

تیم همیشه مدعی و قدرتمند بایرن مونیخ در گروه B جدول رقابت ها، با تیم های پاری سن ژرمن، سلتیک و اندرلخت همگروه بود. و تا قبل از روی کار آمدن هاینکس به جای آنچلوتی، این تیم شرایط خوبی را سپری نمی کرد. بایرن با ۵ برد و یک باخت، ۱۳ گل زده، ۶ گل خورده و ۱۵ امتیاز بعد از پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. حریف مرحله یک هشتم نهایی باواریایی ها، تیم نه چندان مطرح بشیکتاش بود. که بایرن در دو دیدار رفت و برگشت حریف ترک خود را گلباران کرد. در دیدار رفت با ۵ گل و در دیدار برگشت با نتیجه ۳ بریک و برتری مجموع ۸ بر یک به دور یک چهارم نهایی راه یافت. بایرن در یک چهارم به مصاف نماینده اسپانیا، یعنی سویا رفت که در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک در زمین سویا به برتری رسید. و در بازی برگشت با تساوی بدون گل به مرحله بعد و ۴ تیم برتر اروپا پیوست.

نکات آماری 

_روبرت لواندوفسکی با ۵ گل زده برترین گلزن، و داوید آلابا و کینگزلی کومان هر کدام با ۳ پاس گل برترین گلزن و برترین پاسور گل بایرن در این فصل از رقابت های اروپایی هستند.
_بایرن تا این مرحله از رقابت ها ۲۳ گل به ثمر رسانده، و ۸ گل دریافت کرده است.
_دروازه بان و خط دفاعی بایرن موفق به ثبت ۴ کلین شیت در ۱۰ دیدار برای این تیم شده اند.

رئال مادرید (اسپانیا)

قهرمان دو دوره گذشته این رقابت ها در تلاش برای قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی در فرمت جدید لیگ قهرمانان است. رئال در گروه H با تیمهای دورتموند، تاتنهام و آپوئل هم گروه بود و توانست با ۴ برد، ۱ مساوی، و ۱ باخت، ۱۷ گل زده، ۷ گل خورده و ۱۳ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. حریف اول رئال در دور حذفی تیم قدرتمند پاری سن ژرمن فرانسه بود که رئال در بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۱ و دردیدار برگشت با نتیجه ۲ بر ۱ این تیم را مغلوب و راهی دور بعد شد. رئال در مرحله یک چهارم به مصاف رقیب دیرینه خود یوونتوس رفت که در دیدار رفت با درخشش رونالدو با ۳ گل در تورین به پیروزی رسید. اما در دیدار برگشت یوونتوس ورق را برگرداند و بازی را به تساوی کشید و این پنالتی دقیقه ۹۰ رئال  بود که این تیم را راهی ۴ تیم برتر اروپا کرد. 

نکات آماری

_کریستیانو رونالدو با ۱۵ گل زده و ۳ پاس گل برترین گل زن و برترین پاسور رئال در این فصل از رقابت های اروپایی است.
_رئال تا این مرحله از رقابت ها ۲۶ گل به ثمر رسانده  و ۱۲ گل دریافت کرده است.
_دروازه بان و خط دفاعی رئال موفق به ثبت ۳ کلین شیت در ۱۰ دیدار برای این تیم شده اند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند

تیم جوانان زاگرس مهاباد در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها، امروز در تبریز به مصاف تیم فوتبال آرکای این شهر رفت که این دیدار در حالی که با نتیجه یک بر صفر به سود تیم زاگرس در جریان بود به علت اعتراض نماینده مهاباد به داوری این بازی نیمه‌تمام باقی ماند.

زاگرس مهاباد در دو دیدار قبلی یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

نماینده مهاباد در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های آرکای تبریز، آبیدر سنندج و عقاب پردیسان قم هم گروه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند
  • وینیسیوس جونیور بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2000/5/3) / فیلم
  • وارن زائر امری دومین بازیکن جوانی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود
  • 3 گل برتر دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم
  • نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!