Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سفر به گیلان  با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت تعمیق  و گسترش فعالیت های زمین شناسی دیدار کرد.

فرهاد دلق پوش در این دیدار افزایش فعالیت های سازمان زمین شناسی با توجه به اقلیم جغرافیایی استان گیلان را در کاهش مخاطرات بسیار ضروری دانست و گفت: وضعیت رسوبات سواحل دریای خزر، تالاب ها و معادن استان نیاز به مطالعات علمی و گسترده زمین شناختی دارد که باید به نحو درستی مورد بهره برداری قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نمونه برداری از مناطق مختلف استان، مطالعات و آزمایشات منطقه ای را حساس برشمرد و اضافه نمود: حفظ اقلیم طبیعی استان و بهره برداری صحیح از منابع مستلزم داشته های علمی مناسب جهت جلوگیری از کاهش آسیب هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه گفت: پیدایش و شناسایی گسل ها را که حاصل یک سری فعل و انفعالات در زمین است و گیلان  نیز از وجود این گسل ها مستثنی نیست و تیم علمی و تحقیقاتی توانمندی باید مطالعات کاربردی آن را انجام دهند.

فرهاد دلق پوش در ادامه به نیاز پروژه های عمرانی به مصالح معدنی اشاره نمود و گفت: هم اکنون جهت تکمیل و اتصال راه آهن بین المللیآستراخان- آستارا به رشت(به طول 250 کیلومتر) که از آذربایجان به گیلان می آید و باعث جابجایی و ترانزیت 20 میلیون تن کالا در سال خواهد شد که نیاز شدید به مصالح معدنی دارد و برخی از تصمیمات کلان و محدودیت های ملی در بخش معدن در جهت پیشرفت پروژه های عمرانی ، باید مرتفع شود.

وی اتخاذ و رویه درست در برداشت مواد معدنی از جلگه ها و بستر رودخانه ای استان را بسیار حائز اهمیت دانست و از این نشست بعنوان تحول در بحث زمین شناسی استان یاد کرد و اظهار داشت:  باید مطالعات علمی دقیق  و سیاست واحدی را برای بهره برداری از مواد معدنی جلگه ای با پشتوانه تحقیقاتی برای استان انجام شود که همت کارشناسان فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را می طلبد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور پس از گزارش و خیر مقدم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،  اظهار داشت: این سازمان تا کنون 36 همایش زمین شناسی برگزار کرده که امسال نیز همایش " علوم زمین" مصادف با روز زمین پاک در اردیبهشت ماه انجام میشود.

وی عنوان داشت: در حاشیه همایش پیش رو قرار است دو سند همکاری با سازمان محیط زیست و دیگری با مرکز پژوهشهای اقیانوس شناسی امضاء گردد که در نوع خود تاثیر بسزایی در استان گیلان ایجاد خواهد کرد.

مرضیه لک همچنین افزود: در یکی از بندهای این سند همکاری به بررسی دریاچه کاسپین می پردازد که برای اولین بار قرار است مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و اطلاعات بسیار ارزشمندی در این حوزه به استان اضافه میشود که تاکنون انجام نشده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان تالاب سواحل دریای خزر معاون وزیر صنعت معدن و تجارت زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما از فردا
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید