Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عراق "حمله احتمالی احمقانه" آمریکا به سوریه را "فاجعه و خطری" برای کشورهای منطقه توصیف کرد و گفت: نباید اجازه تکرار این سیاست‌های احمقانه را بدهیم. ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ابراهیم الجعفری که هم اکنون در نشست وزیران خارجه عرب در عربستان پیش از برگزاری اجلاس سران عرب شرکت کرده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر حمله هوایی به سوریه انجام شود؛ فاجعه، زیانی از همه نظر و خطری برای همه کشورهای ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عراق از برگزاری اجلاس سران عرب خواه در سطح سران یا وزیران خارجه برای رساندن پیام خود در شان و جایگاهش و جایگاه منطقه بهره‌گیری خواهد کرد؛ به ویژه که اتفاقات شدید و چالش‌های بزرگی وجود دارد.

الجعفری با اشاره به پیروزی بزرگ عراق از جمله پیروزی بر گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: داعش دشمن عراق، اعراب، مسلمانان و تمام جهان است. عراق امروز لزوم جلوگیری از خطراتی که امروز منطقه را احاطه کرده است، یادآور می‌شود.

وی در این بیانیه خطاب به کشورهای عرب افزود: دیروز ما خوابیدیم، اما ملت سوریه اعم از کودک و زن و بزرگسال و بیمار نگران حمله احمقانه احتمالی بودند. باید ما در شان و جایگاه ملت‌های خود صحبت کنیم زیرا مسئله، مسئله یک رئیس یا وزیر یا نخست وزیر یا رئیس جمهور نیست، بلکه ما از کودکان و زنان و سالخوردگان و جوانان دفاع می‌کنیم.

الجعفری درباره تهدید آمریکا برای حمله سوریه گفت: "اگر به سوریه حمله شود؛ فاجعه و زیانی از همه نظر خواهد بود. این امر خطری برای همه کشورهای ماست.

وی افزود: نمی‌توان جلوی تبعات و تاثیرات این نوع سلاح‌ها و این نوع سیاست‌های حساب نشده را گرفت و نباید اجازه دهیم که این حماقت‌ها تکرار شود.

ابراهیم الجعفری درباره روابط عراق و ترکیه نیز گفت: هیچ گونه هماهنگی بین عراق و ترکیه درخصوص عملیات مشترک نظامی علیه حزب کارگران کردستان ترکیه وجود نداشته است و این امر تاکنون در عمل مطرح نبوده است، اما درک می‌کنیم که سیاست همجواری این است که به کشور همسایه خدشه‌ای وارد نکنیم یا کسی را پناه ندهیم که به این کشور خدشه وارد کند.
انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)